رئیس پارلمان کویت: تدابیر امنیتی برای مقابله با حملات تروریستی افزایش یابد

مرزوق الغانم از دولت کویت خواست تدابیر امنیتی را برای مقابله با فعالیت شبکه های تروریستی افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: تدابیر امنیتی کویت برای مقابله با شبکه های تروریستی افزایش می یابد.

بر این اساس مرزوق الغانم رئیس پارلمان کویت درباره فعالیت گروه های تروریستی در این کشور هشدار داده و خواستار افزایش تدابیر امنیتی شده است. وزارت کشور کویت از حملات پیش دستانه در داخل و خارج از این کشور خبر داده است. در پی این حملات شماری از تروریست های وابسته به داعش بازداشت شدند.

این افراد به دنبال هدف قرار دادن برخی از نقاط در کویت بودند که شامل مسجد جعفری در منطقه الحوالی و یکی از تاسیسات وزارت کشور بوده است.

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود:  کویت توانست سه عملیات تروریستی را که می خواست امنیت این کشور را از نخستین روز عید فطر هدف قرار دهد، خنثی کند. سازمان های امنیتی کویت در سه عملیات امنیتی پیش دستانه در داخل و خارج از این کشور توانستند اعضای سه شبکه تروریستی وابسته به داعش را بازداشت کنند.

وزارت کشور کویت با صدور بیانیه ای به بازداشت طلال نائف الرجا شهروند تروریست این کشور قبل از اجرای عملیات تروریستی اشاره دارد. وی می خواست یکی از مساجد جعفری را در استان الحوالی و برخی از تاسیسات وزارت کشور را هدف قرار دهد.

وزارت کشور اعلام کرد الرجا به بیعت خود با داعش اعتراف کرد و گفت از یکی از اعضای ارشد داعش در خارج دستوراتی گرفت و تلاش کرد عملیات تروریستی را در اواخر ماه مبارک رمضان و اوائل عید فطر انجام دهد.

وزارت کشور کویت از دستاوردی امنیتی بی سابقه دیگری نیز خبر داده است به طوری که نیروهای امنیتی کویتی توانستند علی محمد عمر شهروند این کشور را که وابسته به داعش بوده و در الرقه سوریه حضور داشته است به کویت بکشانند.

نیروهای امنیتی کویت این فرد را به همراه مادر و فرزندش بازداشت کردند. وزارت کشور کویت همچنین از کشف شبکه ای تروریستی دیگر وابسته به داعش خبر داد که در آن دو تبعه کویتی و دو تبعه خارجی حضور دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار