محکومیت انفجار تروریستی بحرین از سوی کشورهای مختلف

شماری از کشورهای منطقه، انفجار تروریستی در منطقه عکر در شرق بحرین را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الوسط، شماری از کشورها انفجار تروریستی پنج شنبه شب در منطقه عکر در شرق بحرین را محکوم کردند.

عربستان سعودی در بیانیه ای انفجار تروریستی در منطقه عکر در شرق بحرین را که منجر به کشته شدن یک زن و زخمی شدن فرزندانش شد، محکوم کرد. عربستان همچنین بر ایستادن این کشور در کنار بحرین تأکید کرد.

امیر کویت نیز با ارسال پیامی به پادشاه بحرین، انفجار تروریستی منطقه عکر را محکوم و آن را مخالف آموزه تمامی ادیان و ارزش های انسانی دانست. امیر کویت در این پیام بر همدردی دولت کویت و ایستادن در کنار بحرین و حمایت از تمامی اقدامات امنیتی این کشور به منظور حفظ امنیت تأکید کرد.

سفارت آمریکا در بحرین نیز روز گذشته در بیانیه ای این انفجار را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: آمریکا با شدیدترین لحن، انفجار پنج شنبه شب در منطقه عکر شرقی را که منجر به کشته شدن یک زن بحرینی و زخمی شدن فرزندانش شد، محکوم می کند. ما صمیمانه ترین تسلیت ها را به خانواده این قربانی و ملت بحرین ابراز و برای کودکان زخمی شده آرزوی بهبودی هرچه سریعتر می کنیم.

در بیانیه سفارت آمریکا همچنین آمده است: حمله تروریستی پنج شنبه اقدامی ناپسند بود و ما از تمامی طرف های ذی ربط می خواهیم این خشونت را محکوم کرده و تمامی تلاش هایشان را برای ممانعت از چنین اقداماتی بکار بندند.

وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه ای، انفجار تروریستی بحرین را محکوم کرد. در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: قطر این اقدام مجرمانه را که با هدف ترساندن بی گناهان انجام شده و مخالف تمامی ارزشها و اصول انسانی و شریعت اسلام است، محکوم می کند.

قطر همچنین بار دیگر بر همبستگی با بحرین تأکید کرد.

اردن نیز حمله تروریستی پنج شنبه شب در منطقه عکر شرقی را محکوم کرد. محمد مؤمنی، وزیر امور اطلاع رسانی اردن در اظهاراتی از ایستادن کشورش در کنار بحرین در مقابله با تروریسم تأکید کرد.

"عبدالله بن زاید آل نهیان،" "وزیر خارجه و همکاری بین المللی امارات" نیز از محکوم کردن انفجار تروریستی بحرین از سوی کشورش سخن گفت و آن را مخالف ارزشها و اصول انسانی و دستورات شریعت اسلام عنوان کرد.

واکنشها به انفجار بحرین و ابراز همدردی با مقامات رژیم آل خلیفه در حالی انجام می شود که هفت سناتور آمریکایی از جان کری، وزیر امور خارجه این کشور خواسته اند دولت بحرین را زیر فشار قرار دهد تا برای تقویت اصلاحات سیاسی و اجتماعی در این کشور بیشتر تلاش کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
انفجارتروریستی کارآمریکای جنایتکارومزدورانش بوده مرگ برآمریکا انگلیس اسرائیل وآل سعود
آخرین اخبار