آرژانتین: برکسیت تاثیری بر موضع ما درباره جزایر مالویناس ندارد

رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرد همه پرسی انگلیس موضع این کشور درباره جزایر مالویناس را تغییر نمی دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مائوریسیو ماکری رئیس جمهور آرژانتین روز دوشنبه تاکید کرد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موضع بوئنوس ایرس را در قبال جزایر مورد مناقشه مالویناس (به انگلیسی فالکلند) تغییر نخواهد داد.

رئیس جمهور آرژانتین روز دوشنبه پس از دیدار با سران اروپا در جمع روزنامه نگاران اعلام کرد: اگر برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) اتفاق بیفتد یا نیفتد مطالبات ما درباره جزایر مالویناس تغییر نخواهد کرد. این (موضع آرژانتین در قبال جزایر مالویناس) چیزی است که تحت تاثیر گذشت زمان قرار نخواهد گرفت و ما امیدوار هستیم که یک روز درباره آن با دولت انگلیس گفتگو کنیم.

رئیس جمهور آرژانتین افزود: من در گذشته با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس درباره مطالبات آرژانتین در خصوص جزایر مالویناس گفتگو کرده ام و امیدوار هستم که با انتخاب نخست وزیر جدید در انگلیس ، شرایط برای گفتگو درباره این اختلاف فراهم گردد. مسلما این گفتگوها سالها طول خواهد کشید اما مهم شروع شدن آن است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، تصمیم انگلیسی ها به خارج کردن کشورشان از اتحادیه اروپا در همه پرسی بیست و سوم ژوئن  تردیدهایی درباره موقعیت آتی این کشور در عرصه بین المللی ایجاد کرده و درباره حمایت دیگر اعضای اتحادیه اروپا از انگلیس در رابطه با جزایر مالویناس سوالاتی مطرح کرده است.

مجمع الجزایر مالویناس در چهارصد کیلومتری سواحل آرژانتین و سیزده هزار کیلومتری لندن واقع شده و از دو جزیره بزرگ  فالکلند غربی و شرقی و صدها جزیره کوچک دیگر تشکیل شده است. انگلیسی ها این جزایر را در سال هزار و هشتصد و سی و سه اشغال کردند.

دولت آرژانتین بر حاکمیت خود بر این جزایر تاکید می کند اما مسئولان سیاسی آرژانتین گزینه نظامی را برای حل و فصل این مشاجره منتفی دانسته اند. در جنگی که میان انگلیس و ارژانتین در جزایر مالویناس درگرفت و هفتاد و چهار روز طول کشید در مجموع ششصد و چهل و نه نظامی آرژانتینی و دویست و پنجاه و پنج نظامی انگلیسی کشته شدند.

خصومت میان آرژانتین و انگلیس به علت اختلاف بر سر جزایر مالویناس در سالهای اخیر در پی کشف میدانهای نفتی در سواحل این جزایر تشدید هم شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار