ان‌پی‌آر: چرا حملات برون‌مرزی داعش افزایش یافته است؟

وبسایت رادیوی ملی آمریکا در گزارش کوتاهی به افزایش حملات تروریستی داعش طی هفته اخیر پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) در مطلبی نوشت: طی هفته گذشته وقوع 3 حمله تروریستی پیاپی در ترکیه، بنگلادش و عراق بیش از 200 کشته بر جا گذاشت. بمب‌گذار‌های انتحاری روز گذشته نیز در عربستان دست به جنایت زدند. 

طبق گزارش تلویزیون دولتی عربستان، یکی از این بمب‌گذاران خود را در شهر مدینه و در نزدیکی یکی از مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسلمانان جهان منفجر کرد و بمب‌گذار دیگر نیز در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده. تا این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته؛ اما همانند حملات تروریستی هفته گذشته، داعش متهم اصلی این حملات است.

این وبسایت در ادامه نوشت: وقوع حملات انتحاری در استانبول، داکا و بغداد در طول تنها یک هفته بیانگر افزایش تهدید تروریسم در جهان است و با توجه به اینکه در تمامی این حملات، داعش متهم اصلی است، این پرسش مطرح می‌شود که چرا داعش فعالیت‌های تروریستی برون‌مرزی خود را افزایش داده است؟ 

وبسایت رادیوی ملی آمریکا در پاسخ به این پرسش به نقل از «اسکات اتران» – عضو مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه – نوشت: افزایش حملات تروریستی داعش به دلیل شکست‌های اخیر این گروه تروریستی در عراق و سوریه است؛ چراکه این گروه تروریستی هر چه بیشتر در سرزمینهای تحت اشغال خود در تنگنا قرار گیرد، برای اثبات شکست‌ناپذیری خود بیشتر به سمت انجام عملیات‌های تروریستی در سراسر جهان متمایل می‌شود.

بنابراین، می‌توان گفت حملات تروریستی اخیر در ترکیه، بنگلادش و عراق بوضوح پاسخ آنها به شکست سنگینی است که در فلوجه متحمل شدند.

این وبسایت آمریکایی در پایان نوشت: داعش در شکست‌های اخیر خود در عراق و سوریه، تعداد اندک نیروهای خود را به عنوان یک ضعف عمده شناسایی کرده و به همین دلیل، طی هفته‌های اخیر برای جبران ضعف خود در برابر برتری عددی آشکار نیروهای ضدداعش بیشتر از گذشته به سمت جذب زنان متمایل شده است؛ به طوریکه در ابتدای شکل‌گیری داعش تقریباً از هر 7 تروریست داعشی یک نفر آنها زن بود. اما اکنون این آمار در برخی مناطق و بویژه در اروپا به یک نفر از هر 3 نفر افزایش یافته است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار