بزرگترین شرکت مستقل تجارت نفت در جهان: بهای نفت بیش از این بالا نمی‌رود

مدیرعامل شرکت «ویتول» پیشی بینی کرد بهای نفت تا سال 2017 تغییر چندانی نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان بلومبرگ در مطلبی نوشت: شرکت ویتول، بزرگترین شرکت مستقل تجارت نفت جهان، اعلام کرد بهای نفت با کاهش میزان تقاضا تا یک سال و نیم دیگر بالا نخواهد رفت. یان تیلور، مدیرعامل شرکت ویتول، در مصاحبه ای اظهار کرد: «به نظر من بازارهای نفتی با افزایش بهای چندانی مواجه نخواهند شد. میزان عرضه نفت در جهان بالاست و زمان زیادی طول می کشد تا میزان عرضه و تقاضا به تعادل برسد.»

میانگین بهای نفت در یک ماه گذشته 50 دلار به ازای هر بشکه بود. این درحالی است که در ماه ژانویه (31 روز منتهی به 12 بهمن 94) بهای نفت با 27.10 دلار، پایین ترین سطح در 12 سال گذشته را تجربه کرد.

تیلور گفت: «برآورد می شود نفت خام تا پایان سال 2017، حدود 60 دلار به ازای هر بشکه معامله شود.»

شرکت آمریکایی «گلدمن ساکس» نیز در یک پیش بینی مشابه برآورد کرد شرکت ها و کشورهای نفتی پایین بودن قیمت ها را در یک دوره طولانی تجربه خواهند کرد.

شرکت ویتول 6 میلیون بشکه نفت در روز معامله می کند که این میزان پاسخگوی نیازهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیاست. از این رو، اظهار نظر و دیدگاه های این شرکت درخصوص بازار نفت به دقت دنبال می شود.

تیلور اظهار کرد: «انتظار می رود میزان تقاضای نفت در جهان در نیمه دوم سال کاهش یابد. از سوی دیگر، میزان تقاضا از سوی کشورهای شرق آسیا نیز کاهش یافته است.» 

وی در ادامه افزود: «در عین حال، بعضی اختلالات در بازار نفت، مانند آتش سوزی در جنگل های کانادا که تولید نفت در این کشور را متوقف کرد، برطرف خواهد شد و کانادا به تولید نفت در سطوح قبلی خود ادامه خواهد داد.»

تیلور در انتها گفت: «افزایش قابل توجه بهای نفت تا سال 2017 امری بعید است. افزایش تولید و عرضه نفت خام در حوزه های نفتی جدید، از جمله کاشاگان در قزاقستان و خلیج مکزیک در آمریکا، توقف تولید در دیگر نقاط جهان را خنثی کرده است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار