در پی کاهش تقاضای جهانی؛

کاهش تجارت خارجی آلمان/ رشد اقتصادی غول اروپا به 0.7 درصد رسید

کاهش تقاضای جهانی به ویژه برای محصولات صنعتی آلمان، سبب افت تجارت خارجی این کشور در ماه مه امسال شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد کاهش تقاضای جهانی به ویژه برای محصولات صنعتی آلمان، سبب افت تجارت خارجی این کشور در ماه مه امسال شد.

این گزارش می افزاید بر خلاف پیش بینی ها صادرات اولین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا نسبت به ماه آوریل 1.8 درصد افت داشته است که شدیدترین افت ماهانه از اوت سال 2015 تاکنون بوده است. کارشناسان رشد 0.25 درصدی را برای صادرات این کشور پیش بینی کرده بودند.

این میزان از کاهش صادرات، بالاترین افت در بخش تجارت خارجی این کشور در مدت نه ماه گذشته ارزیابی می شود. در این مدت حجم تولیدات صنعتی این کشور نیز با کاهش روبرو بوده است. در مقابل در همین مدت میزان واردات آلمان رشد 0.1 درصدی را تجربه کرده است که از رقم 0.4درصدی پیش بینی شده کمتر است.

همچنین مازاد تجاری آلمان با اتحادیه اروپایی افزایش یافته است. به این ترتیب تراز تجاری در این کشور به رقم 22 میلیارد و 200 میلیون یورو رسیده است که آهنگ رشد آن نسبت به ماه آوریل کندتر شده است.

آلمان صاحب بزرگ ترین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا است، و در سه ماهه نخست سال جاری میلادی توانست به رشد اقتصادی 0.7 درصدی دست یابد؛ این رشد اقتصادی مرهون افزایش شاخص هزینه های خانوار، رونق ساخت وساز و کارهای عمومی و همچنین هزینه های دولتی برای مهاجران بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار