آبادان

شهدای رسانه ، شهدای اطلاع رسانی

رسانه ملی 163 شهید را در راه اطلاع رسانی به کشور تقدیم کرده است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ هنوز از ساختمان صدا و سیمای مرکز آبادان صدای نخستین شهید رسانه ملی به گوش می رسد . شهید غلامرضا رهبر ، شهیدی که  صدا و تصویراو برای خیلی ها یادآور خاطرات تلخ و شیرین سالهای جنگ تحمیلی است .

شهروندی می گوید : در زمان دفاع مقدس صدای شهید رهبر و اخبار مربوط به پیروزی ها در عملیات های جنگی برای مردم روحیه بخش بود  .مردم هرگز این صدا را فراموش نخواهند کرد
شهید رهبر متولد 1336 در آبادان و در مکتب امام خمینی (ره) پویایی انقلابی آموخته بود پس از اتمام تحصیلاتش در تهران به زادگاهش  بازگشت  و صدا و سیمای مرکز آبادان تمام زندگیش شد.

بعد از حمله عراق و شروع جنگ  مدیر خبر رادیو آبادان و نماینده ی صدا و سیما در مناطق عملیات جنگی در جنوب و غرب کشور شد و وظیفه ی خطیر اطلاع رسانی از لحظات پر تنش جنگ را برعهده گرفت .
خواجه بازنشسته صدا و سیما و همکار شهید رهبر می گوید : با وجود اینکه در زمان جنگ پست مهمی را در اختیار داشت اما رفتارش با همه ی همکارانش بسیار  مهربان بود.

چهره و صدای خاص غلامرضا رهبر در خاطر آبادانی های قدیم مانده  کسی که در زیر بارش توپ و خمپاره خون نگار رزمندگان آبادان بود .
 یکی از همشهریان  این شهید می گوید: چیزی که از غلامرضا رهبر در ذهن همه ی مردم آبادان مانده  تواضع و افتادگی این رزمنده و خبرنگار بود او اصلا اهل تکبر نبود.

غلامرضا رهبر در همه ی  گزارش هایش آیه ای از قرآن تلاوت می کرد . عملیات کربلای پنج که آغاز شد خبرنگار جوان شهر هم با رزمندگان به مناطق عملیاتی رفت.

تقی زاده همکار شهید رهبر می گوید : با اینکه خبرنگار بود اما با رزمندگان تا خط مقدم هم می رفت تا اینکه در 21 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای پنج  شهید و جاوید الاثر شد.

برادر شهید می گوید: به دلیل اینکه مفقود الاثر شد ما خبری از او نداشتیم و همیشه منتظر آمدنش بودیم  
همسرش می گوید : همانطور که ایشان خودشان را مدیون انقلاب می دانست منم همینطور بودم همین منطبق بودن عقایدمان خیلی ما را بهم نزدیک می کرد.

 رسانه ملی امثال شهید رهبر را زیاد داشته که تا پای جان برای خدمت به ملت ایران رفتند از خبرنگار و تصویر بردار تا سایر حوزه ها ی رسانه .
اهل رسانه فیلم بردار دوران دفاع مقدس ،  شهید رستگار را به خوبی به خاطر می آورند شهید دیگری در راه اطلاع رسانی جان داد.
این همان راهی است که همچنان ادامه دارد . هستند خبرنگاران و اهالی رسانه که در زمان حاضر هم در جبه های جنگ به شهادت می رسند .
 سید محمد حسینی را همه بخاطر دارند  خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی که در سوریه هدف خمپاره های داعش قرار گرفت
روحیه بالای این خبرنگاران یاد آور دلاورمردی های رزمندگان جنگ تحمیلی است آنها که هدفشان مقدس بود و برای این هدف مقدس جانانه جنگیدند.

 با شهادت داوود جوانمرد شهید مدافع حرم آمار شهدای رسانه  ملی به 163 تن رسید رسانه ملی به ویژه در حوزه خبر وامدار نسلی است که ارزش های والای انسانی  را با انقلاب اسلامی تلفیق کردند و به گوش مخاطب رساندند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.