ارومیه؛

زکات یکی از موضوعات مهم در دین مقدس اسلام

امام جمعه خوی:زکات یکی از موضوعات مهم در دین مقدس اسلام است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حجت الاسلام شکوری امام جمعه و رییس شورای زکات در آستانه عید سعید فطر طی جلسه ای که با حضور اعضای شورای زکات در دفتر امام جمعه صورت گرفت با تبریک عید سعید فطر اظهار داشت : موضوع زکات اعم از زکات مال و زکات فطره یکی از موضوعات مهم در دین مقدس اسلام است.

وي بابيان اينکه قبل از استقرار نظام جمهوری اسلامی مردم بصورت سلیقه ای و موردی زکات خود را پرداخت می کردند گفت:اکنون با توجه به استقرار نظام جمهوری اسلامی و راه اندازی ارگان ها و نهادهایی برای رسیدگی به نیازمندان ضرورت دارد جهت ساماندهی به حل مشکلات فقیران جامعه باید با این مراکز همکاری کرد .

وي ادامه داد در این زمینه رسالت مراکز تبلیغی و فرهنگی بویژه روحانیون در جهت فرهنگ سازی در اقشار جامعه بسیار سنگین است .

حجت الاسلام شکوري گفت: طبق قانون جمع آوری زکات اعم از مال و فطره به عهده شورای زکات می باشد امید است آحاد مردم و مسلمانان روزه دار مورد توجه قرار بدهند.

امام جمعه خوي ادامه داد با توجه به اینکه بخش وسیعی از زمین های کشاورزی زیر کشت تخمه آفتابگردان می رود لذا در موضوع زکات با مشکلات عدیده مواجه هستیم .

رئیس شورای زکات خوی خطاب به اعضای جلسه اظهار داشت: باید در این زمینه کارهای پژوهشی و تحقیقی صورت بگیرد که تخمه آفتابگردان چقدر برای اقتصاد اولویت دار است .

وی در ادامه خطاب به مدیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان خوی با بحران آب مواجه است و زمین های دشت ممنوعه اعلام شده است لذا ضرورت دارد آبیاری های قطره ای و سایر طرح های جهاد کشاورزی را در این زمینه در اولویت اول قرار بدهید و در این زمینه فرهنگ سازی در کشاورزان و دامداران از اولویت اول برخوردار است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: زکات ، خوی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.