مهم ترین اخبار اقتصادی شانزدهم تیرماه؛

شکر ارزان شد/ هماهنگی نهادهای اجرایی مهم ترین عامل توسعه مناطق آزاد/ قیمت نفت آب رفت

تاثیر گذاری نهاد های اجرایی در توسعه مناطق آزاد و مقایسه دستمزد کارگران ایرانی با سایر کشورها تا ارزانی شکر از مهم ترین رویدادهای اقتصادی امروز.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:


درحالی که حداقل حقوق در کشور ما حدود 1.5دلار در ساعت است،این رقم در سایر کشور ها حتی به 10 دلار نیز می رسد.


خودرو با قیمت 40تا 50 میلیون تومان یا 15 هزار دلار در خارج از کشور علاوه بر اینکه با تنوع چشمگیری روبروست در رده بندی قیمت مناسب برای افراد با درآمد متوسط و تا حدودی متوسط رو به پایین محسوب می شود.


رئیس منطقه آزاد قشم معتقد است در صورتی که بتوانیم بین مدیران نهادهای اجرایی هماهنگی ایجاد کنیم مناطق آزاد کشور در منطقه تأثیر گذار خواهند بود.


کارشناس اقتصادی گفت:کیفیت و قیمت نامناسب برخی کالاهای داخلی، قاچاق را توجیه‌پذیر می‌کند به همین دلیل نباید از تقویت بخش تولید غافل بمانیم.

معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی گفت:با توجه به بحث تنظیم بازار و عرضه بیش از نیاز داخل در بورس موجب شده قیمت شکر سه هزار تومانی به مرز 2 هزار و 500 تومان کاهش یافته است.


رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با وجود سخت گیری و برخورد شدید، در داخل میادین میوه و تره بار و مرزها عرضه میوه های خارجی کاهش یافته است.


نفت برنت دریای شمال به ارزش48.2 دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.


یک کارشناس اقتصادی گفت: وزارت صنعت اولویت های سرمایه گذاری در صنایع مختلف را براساس مطالعات و بررسی وضعیت موجود در کشور مشخص می کند.

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار