اوباما: تعداد نظامیان آمریکا در افغانستان کاهش نخواهد یافت/ تا سال 2017 در این کشور جنگ زده می مانیم

رییس جمهور آمریکا اعلام کرد با توجه به اوضاع بی ثبات افغانستان، به حضور نظامی خود در این کشور ادامه می دهیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما -- رئیس جمهور آمریکا -- امروز (چهارشنبه) اعلام کرد با توجه به اوضاع «بی ثبات و خطرناک» در افغانستان، 8400 نیروی آمریکایی تا سال 2017 در این کشور جنگ زده باقی خواهند ماند.

اوباما در کنفرانسی خبری خود افزود «به جای کاهش نیروهای آمریکایی به 5500 نفر تا پایان امسال، حدود 8400 نیروی آمریکایی را در افغانستان تا پایان دولت خودم در سال آینده حفظ خواهم کرد.» 

وی تصریح کرد «تصمیمی که من امروز گرفتم تضمین کننده پایه و اساسی محکم برای جانشین من به منظور ادامه پیشرفت در افغانستان و همچنین مقابله با تهدید تروریسم در این کشور است.»

درحال حاضر 9800 نیروی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند. همچنین کشورهای عضو ناتو هم اکنون در حدود 13 هزار نیرو در افغانستان مستقر کرده اند.

هنوز مشخص نیست آیا این تصمیم اوباما بر سطح نیروهای دیگر کشورها نیز تاثیرگذار خواهد بود یا خیر. این موضوع همچنین از مسائل مهم مورد بحث در نشست این هفته سران کشورهای عضو ناتو در لهستان خواهد بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت «من از بیانیه اوباما درباره سطح نیروهای آمریکایی در افغانستان استقبال می کنم. این تصمیم نشانه ای محکم از ادامه تعهد ما است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اباما کیست که تعیین تکلبف کند
آخرین اخبار