قانونگذاران آمریکا خواستار توقف انتقال زندانیان گوانتانامو شدند

قانونگذاران آمریکایی با طرح احتمال انجام حملات تروریستی از سوی زندانیان سابق، خواستار پایان انتقال زندانیان از گوانتانامو شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، قانونگذاران آمریکا روز پنجشنبه گزارش های منتشر شده درباره ناپدید شدن 'جهاد دیاب' سوری، یکی از شش زندانی گوانتانامو که در دسامبر 2014 در اروگوئه اسکان داده شده بود و احتمال حضور وی در حال حاضر در برزیل ابراز نگرانی کردند.

بر اساس این گزارش، اوباما در تلاش است تا پایگاه نظامی آمریکا را در گوانتاناموی کوبا ببندد، جایی که مظنونان به انجام اقدام های تروریستی به مدت 15 سال در آنجا زندانی هستند.

قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا از این نگرانند که دولت اوباما به قدری مشتاق بستن این زندان قبل از به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری اش در ژانویه 2017 باشد که این زندانیان را به کشورهایی اعزام کند که قادر به تضمین عدم بازگشت آنها به میدان رزم از طریق پیوستن به گروه های شبه نظامی که آمریکا و متحدانش را هدف قرار می دهند، نباشند.

به گفته 'جو ویلسون' نماینده جمهوریخواه کارولینای جنوبی در مجلس نمایندگان آمریکا، صحبت از زندانیانی است که قصد کشتن خانواده های آمریکایی را دارند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته بود که دیاب ماه پیش گفته بود که به یک خلوتگاه مذهبی رفته است و با تلفن و ای میل هم قابل دسترس نیست.

پس از آن بود که مقام های اروگوئه اعلام کردند، رد پای او را گم کرده اند و گمان می رود به برزیل رفته باشد.

'جف دانکن' از نمایندگان جمهوریخواه کارولینای جنوبی گفت، اگر دیاب که به جعل پاسپورت برای القاعده اقدام می کرده، واقعا در برزیل باشد، می تواند تهدیدی برای المپیک ریودوژانیرو باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار