فضاپیمای جونو؛ پرسرعت ترین جسم ساخت بشر/ ثبت دو رکورد جهانی گینس

فضاپیمای «جونو» با موفقیت در مدار سیاره مشتری قرار گرفت و دو رکورد جهانی گینس را به ثبت رساند.

فضاپیمای جونو؛ پرسرعت ترین جسم ساخت بشر/ ثبت دو رکورد جهانی گینس
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت رسمی رکوردهای جهانی گینس، فضاپیمای رباتیک بدون سرنشین ناسا با نام «جونو» با موفقیت در مدار سیاره مشتری قرار گرفته و آماده آغاز تحقیقات  تاریخی خود در بزرگترین همسایه زمین است. این پایان سفر 2.7 میلیارد کیلومتری جونو را که طی آن دو رکورد جهانی به ثبت رسید، مشخص می کند.

رکورد نخست جونو در ژانویه 2016 به ثبت رسید. این فضاپیما با گذر از فاصله 791 میلیون کیلومتری، رکورد دورترین فضاپیمای خورشیدی را به خود اختصاص داد. این رکورد پیش از این در اکتبر 2012 به فضاپیمای اروپایی «رزتا» اختصاص داشت. فضاپیماهای دیگری مانند «وویجر» و «نیوهرایزنز» از این فاصله فراتر رفته اند؛ اما سوخت این دو هسته ای بوده است.

رکورد دوم جونو در چهارم ژوئیه 2016 و زمانی که علی رغم نیروی گرانش شدید سیاره مشتری، با موفقیت در مدار آن قرار گرفت، ثبت شد. مشتری این فضاپیمای پر سرعت را با سرعت 265 هزار کیلومتر بر ساعت به سوی خود کشاند و رکورد سریع ترین فضاپیما و حتی سریع ترین جسمی که تاکنون به دست بشر ساخته شده است را از آن کرد. این اتفاق یک رکورد چهل ساله را شکست. این رکورد آخرین بار در 17 آوریل 1979 بوسیله فضاپیمای «هلیوس 1» در حالیکه در یک مدار بیضی شکل از خورشید عبور کرد شکسته شد.

جونو 20 ماه آینده را به دور مشتری می چرخد و اطلاعات مربوط به آب و هوا و مواد تشکیل دهنده آن را گردآوری می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
این سفینه یکی از بهترین وسخت ترین از دستاوردهای ناسا بوده است و اینکه جونو توانست این ماموریت را به خوبی به اتمام برساند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۹ تير ۱۳۹۵
ناسا چه میکنه.......
Saudi Arabia
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۸ تير ۱۳۹۵
عالیه اما وقتی با سرعت نور قیاس میکنی میبینی که هیچی نیست.بازم دست مریزاد
آخرین اخبار