اوباما: سلاح های قدرتمند، حادثه دالاس را «خونبارتر» کرد

رئیس جمهور آمریکا برای چندمین بار به قانون آزادی اسلحه آمریکا اعتراض کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، روز جمعه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به دنبال کشتار پنج افسر پلیس به دست تک تیراندازان در دالاس، عصبانیت شدید خود را نشان داد. 

به دنبال تیراندازی دست کم دو مرد مسلح در مرکز شهر دالاس، پنج مامور اجرای قانون، کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. این واقعه طی راه پیمایی در واکنش به قتل هفته جاری دو سیاه پوست توسط پلیس در لوئیزیانا و مینه سوتا رخ داد. 

اوباما در کنفرانس خبری خود در سفر به لهستان گفت: «وقتی مردم به سلاح های قوی مجهز می شوند، رویدادهای این چنینی، دردناک تر و تاسف بارتر می شوند. ما در روزهای پیش رو، قصد داریم این واقعیت ها را مدنظر قرار بدهیم.»

اوباما این تیراندازی را «حمله ددمنشانه، حساب شده و نفرت انگیز علیه ماموران اعمال قانون» خواند و گفت از «این قتل های ابلهانه»، «وحشت کرده است».

او گفت در حالی که «انگیزه پیچیده» قاتلان با گذشت زمان مشخص می شوند، «هیچ توجیه احتمالی بابت این نوع حمله ها یا هر گونه خشونت علیه نیروهای اعمال قانون وجود ندارد.»
یکی از پنج افسر کشته شده در این حادثه، برنت تامپسون 43 ساله از مقامات حمل و نقل سریع السیر منطقه دالاس بود. چهار افسر دیگر هم عضو اداره پلیس دالاس بودند اما نامی از آن ها برده نشد.

اوباما گفت: «امروز یادمان دردآور فداکاری هایی است که افسران پلیس برایمان انجام دادند. 
اوباما روز پنج شنبه و ساعاتی قبل از حمله دالاس گفته بود که افسران درگیر در کشته شدن دو سیاه پوست در لوئیزیانا و مینه سوتا، بخشی از «تعارض های نژادی گسترده تر موجود در سیستم عدالت کیفری آمریکا» هستند. 

اوباما روز جمعه با اشاره دوباره به همان اظهارات گفت: «پلیس وظیفه بسیار سختی دارد و اکثریت قریب به اتفاق آن ها شغل خود را به نحو احسن انجام می دهند.»

این چندمین باری است که اوباما به قانون آزادی حمل اسلحه در آمریکا اعتراض می کند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار