درخواست وزارت خارجه کره شمالی برای لغو تحریم ها علیه پیونگ یانگ

پیونگ یانگ تحریم های جدید آمریکا را اعلام علنی جنگ علیه کره شمالی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا،  وزارت امور خارجه کره شمالی از آمریکا خواست تحریم های جدید خود را علیه کره شمالی که برسر پیشینه این کشور در زمینه حقوق بشر اعمال شده است لغو کند؛ زیرا این تحریم ها به معنی « اعلام علنی جنگ علیه کره شمالی » است.

وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد آمریکا از حد خود عبور کرده و این بار کاری را انجام داده است که به هیچ وجه قابل بخشش نیست.

در این بیانیه از آمریکا درخواست شده است فورا و بدون قید و شرط، تحریم هایی را که به تازگی علیه پیونگ یانگ اعمال کرده است لغو کند زیرا این تحریم ها به شآن رهبر کره شمالی لطمه وارد کرده است. اگر آمریکا این تحریم ها را لغو نکند کره شمالی همه کانال های تماس دیپلماتیک خود را با آمریکا مسدود خواهد کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه نام کیم جونگ اون و برخی دیگر از مقامات بلندپایه این کشور را به علت نقش داشتن در موارد نقض حقوق بشر در کره شمالی در فهرست سیاه قرار داد. 

این نخستین بار است واشنگتن به طور مستقیم رهبر کره شمالی را هدف قرار می دهد.

دیپلمات ها می گویند اقدام روز چهارشنبه آمریکا به تحریم کیم جونگ اون برای نخستین بار برسر نقض حقوق بشر در این کشور ، فشار بر پیونگ یانگ را که مجهز به سلاح هسته ای است افزایش خواهد داد.
وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد این تحریم ها که نخستین بار است مقامات کره شمالی را برسر مسئله نقض حقوق بشر هدف قرار می دهد ، بر اموال و دارایی های رهبر کره شمالی به همراه 10 نفر دیگر و پنج وزیر دولت این کشور تاثیرگذار خواهد بود.

مقامات بلندپایه دولت آمریکا گفتند این تحریم های جدید تمرکز بیشتر دولت را بر مسئله حقوق بشر در کره شمالی نشان داد ، موضوعی که در تلاش های واشنگتن برای متوقف کردن برنامه هسته ای پیونگ یانگ در درجه دوم اهمیت قرار داشته است.

کارشناسان می گویند قرار گرفتن نام رهبر کره شمالی در فهرست سیاه حتی اگر نمادین باشد ، اقدامی قابل توجه است.

دیپلمات ها می گویند سیاستگذاران اغلب نگرانند که هدف قرار دادن رهبر یک کشور باعث از بین رفتن هرگونه شانس نزدیک شدن به آن کشور شود.
پیتر هارل، کارشناس سابق تحریم ها در وزارت امور خارجه آمریکا گفت این تحریم ها به شرکت ها در چین و آنهایی که با کره شمالی داد و ستد دارند نشان خواهد داد واشنگتن روند شدت بخشیدن به تحریم ها علیه پیونگ یانگ را ادامه خواهد داد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ماه مارس در واکنش به چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی در ماه ژانویه و همچنین آزمایش موشکی دوربرد این کشور در ماه فوریه تحریم های جدیدی را علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز ماه مارس در واکنش به این آزمایش هسته ای و موشکی کره شمالی تحریم های شدیدی را علیه این کشور اعمال کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز پس از گزارش سال 2014 کمیسیون تحقیقات سازمان ملل درباره موارد نقض حقوق بشر در کره شمالی ، از شورای امنیت خواست ارجاع پرونده این کشور را به دیوان کیفری بین المللی بررسی کند. اما دیپلمات ها می گویند چین که همسایه و متحد کره شمالی به شمار می رود احتمالا چنین اقدامی را وتو خواهد کرد. چین به همراه آمریکا ، انگلیس ، روسیه  و فرانسه از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه کره شمالی در میان 122 کشور عضو دیوان کیفری بین المللی نیست ، تنها شورای امنیت سازمان ملل متحد است که می تواند اوضاع در کره شمالی را به دادگاه لاهه ارجاع دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار