اهدای سلول های بنیادی خونساز با حمایت معاونت علمی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی گفت: اهدای سلول های خونساز با حامیت معاونت علمی فناوری با هدف گسترش این علم در حوزه پزشکی صورت می گیرد.

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تولید محصولات سلولی  اظهار داشت: به شکل گسترده در حوزه علوم سلولی را داریم و می‌بایست سرمایه گذاری لازم در بخش هایی که به بازار نزدیک تر هستند صورت پذیرد.

وی  ادامه داد: اولین آیین نامه سلول، بافت و ژن درمانی و همچنین آیین نامه مراکز اهدای سلول های بنیادی خونساز تا کنون با پیگیری ستاد سلول های بنیادی به ثبت رسیده است و هم اکنون نیز در حال پیگیری ثبت آیین نامه مراکز سلول درمانی در معاونت درمان وزارت بهداشت هستیم. 
 
حمیدی یاد آور شد:  ستاد با دید گسترده ای به رصد کلیه مراکز مرتبط مبادرت می ورزد و این رصد تا به حال نشان دهنده ظرفیت بالای کشور در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی است.

وی عنوان کرد: چهار چوب قوانین مربوطه در این راستا نیز می بایست تهیه و تدوین گردد و الزامات لازم در نظر گرفته شود. وی یکی از اولویت های مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفاء را استفاده از دانش سلول های بنیادی در حوزه علوم اعصاب عنوان کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار