شهردار اسبق نیویورک شکست داعش را وابسته به دخالت نیروی زمینی آمریکا می‌داند

رودی جولیانی در مصاحبه‌ای گفت برای شکست داعش، نیروی زمینی آمریکا می‌بایست در عراق و سوریه حاضر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "هیل"، روز یکشنبه، "رودی جولیانی" – شهردار اسبق نیویورک – بر موضع خود مبنی بر فرستادن نیروهای زمینی آمریکا برای مقابله با داعش پافشاری کرد و از باراک اوباما به دلیل احتیاط بیش از اندازه درباره مبارزه با این گروه تروریستی شدیدا انتقاد کرد.

وی در مصاحبه ای تاکید کرد به توانایی نیروی زمینی آمریکا برای شکست داعش اطمینان دارد. اما به گفته وی، نیروی زمینی آمریکا می‌بایست برای شکست داعش از تمامی تجهیزات خود استفاده کند.

وی در ادامه گفت: "شکست داعش، دخالت نیروهای زمینی آمریکا را می‌طلبد. اما رئیس جمهور پیوسته می‌گوید هرگز دست به این اقدام نخواهد زد. اگر ما در جنگ با داعش کشته ندهیم، در نقاط دیگر دنیا کشته‌های بیشتری خواهیم داد. داعشی‌ها از این نقطه ضعف ما علیه خودمان استفاده می‌کنند." وی همچنین برنامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و عراق را "پذیرفتن شکست" خواند. 

جولیانی عملیات علیه داعش را با استفاده آمریکا از بمب اتمی در هیروشیما و ناگازاکی مقایسه کرد. وی گفت: "با اینکه بمب‌های اتمی آمریکا جان غیرنظامیان را گرفت، جان بیش از یک میلیون آمریکایی را نجات داد. رئیس جمهور آمریکا باید اینگونه فکر کند. او باید نخست به آمریکا بیندیشد و از این کشور حفاظت کند. افراد دیگر در اولویت‌های بعدی قرار دارند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار