پولیتیکو گزارش داد:

تأثیر تنش‌های اروپا بر بازی‌های یورو 2016 چیست؟

اروپا برای رهایی از ورطه بحران اقتصادی و امنیتی به محرکی غیر از بازی‌های یورو نیازمند است.

پولیتیکو: تأثیر تنش‌های اروپا بر یورو 2016 چیست؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی پولیتیکو در مطلبی نوشت: تکفیری‌های داعش موج جدیدی از حملات تروریستی را از ماه نوامبر سال گذشته میلادی در کشورهای اروپا همچون بلژیک و فرانسه شروع کردند. این در حالی بود که بازی‌های فوتبال یورو 2016 در سایه تهدید تروریست‌های تکفیری داعش ماه گذشته در فرانسه آغاز شد. مقامات فرانسه به‌منظور جلوگیری از هر نوع حمله مجدد گروه‌های تروریستی تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در شهرهای مختلف برگزاری بازی‌های برقرار کردند. با این وجود، در وانفسای برگزاری بازی‌های یورو 2016 حملات تروریستی در ترکیه و بنگلادش ادامه یافت و به‌گونه‌ای بازی‌ها را تحت تأثیر قرار داد.

گذشته از تهدید حملات گروه‌های تروریستی، قاره سبز همزمان با بازی‌های یورو 2016 شاهد برگزاری همه‌پرسی در انگلیس و خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت) بود. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب ایجاد مه دود سیاسی در روابط کشورهای تحت سلطه انگلیس شد. این روند به‌طور ناخواسته تا حدودی بر بازی انگلیس در بازی‌های جام ملت‌های اروپا تأثیر گذاشت و حذف زودهنگام تیم ملی انگلیس را به دنبال داشت.

خرابکاری طرفداران تیم انگلیس به دنبال حذف زودهنگام انگلیس از دور بازی‌ها یکی دیگر از عواملی است که نشان می‌دهد هرگونه بحران و تغییرات سیاسی و اقتصادی در اروپا می‌تواند بازی‌های یورو را تحت تأثیر قرار دهد. بازی‌های یورو موجب تقویت اتحاد میان کشورهای قاره سبز می‌شود؛ با این حال این بازی‌ها از جنبه منفی هم برخوردار هستند و آن 90 دقیقه واکنش فرسایشی در برابر گذشته روابط کشورهای قاره سبز است.

بازی‌های یورو امشب (یکشنبه 20 تیر) به پایان می‌رسد و فاتح رقابت‌های این دوره از میان فرانسه و پرتغال انتخاب می‌شود. با این حال اروپا برای رهایی از ورطه بحران مالی- اقتصادی و امنیتی به محرکی غیر از بازی‌های یورو نیازمند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار