اشرف‌غنی: از پاکستان صلح نمی‌خواهیم

رییس جمهور افغانستان گفت: از پاکستان صلح نمی‌خواهیم، می‌خواهیم کسانی را که مخالف صلح هستند از پاکستان خارج کند.

اشرف‌غنی: از پاکستان صلح نمی‌خواهیم
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رییس جمهور غنی امروز دوشنبه ۲۱ سرطان که در یک کنفرانس خبری در مورد نشست وارسا معلومات می‌داد، گفت که از پاکستان صلح نمی‌خواهیم، می‌خواهیم کسانی را که مخالف صلح هستند از پاکستان خارج کند.

رییس ‌جمهور غنی در نشست سران ناتو در وارسا گفته بود: «ابتکارات منطقوی ما با همسایه‌ها باعث همکاری‌های قابل ملاحظه گردیده و نتایج ملموس را در پی داشته است. تنها پاکستان از این میان مستثنا است که با وجود تعهدات واضح در مذاکرات چهارجانبه صلح، تفکیک خطرناک آنها میان تروریستان خوب و بد، هنوز در عمل به قوت خود باقی است.»

این گفته‌های آقای غنی با واکنش وزارت خارجه پاکستان رو به رو شد. آنها گفته‌اند که حرف‌های رییس جمهور غنی خصمانه و تاسف‌بار است.

اشرف غنی در کنفرانس خبری امروز گفت که پیام ما به پاکستان مشخص و مثبت است؛ هر کشوری که تروریسم را به خوب و بد تقسیم کرده، قیمتش را باید بپردازد.

وی افزود که تمام همسایه‌های افغانستان باید به حاکمیت ملی افغانستان احترام بگذارند و نباید گروه‌های شورشی را در آغوش بگیرند.

گفته می‌شود که گروه‌های تروریستی حملات انتحاری‌شان را علیه خاک افغانستان، در کشور پاکستان طراحی می‌کنند.

آقای غنی گفت که افغانستان در محراق اجماع بین‌المللی قرار دارد و کسانی که با افغانستان همکاری نکردند در حالت انزوا هستند.

رییس جمهور غنی علاوه کرد که ما در برابر پاکستان ثابت کرده‌ایم که نیت صلح داریم و برای رسیدن به صلح طرح داریم.

این در حالی است که نشست چهارجانبه صلح متشکل از نمایندگان امریکا، چین، افغانستان و پاکستان از چندی بدین سو برای گفتگوهای صلح با گروه طالبان آغاز شد بود، اکنون با شکست کامل مواجه شده است.

اشرف غنی هم‌چنان در ادامه سخنانش گفت، هر کسی که در مسایل امنیتی ما مداخله می‌کند و گروه‌های شورشی را در بغل خود می‌گیرید، پیام ما واضح است و این ملت از آنها نفرت می‌کند.

آقای غنی در مورد صلح گفت که ما خواهان صلح پایدار و در چوکات قانون اساسی افغانستان هستیم.

نشست وارسا روز جمعه گذشته در پایتخت پولند برگزار شد که یکی از محورهای گفتگوی ناتو را افغانستان تشکیل می‌داد. در این نشست، ناتو ماموریت‌اش در افغانستان را تمدید و وعده سپرد که نیروهای افغان را تا سال ۲۰۲۰ میلادی حمایت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار