یاسج؛

ایجاد بیش از 2 هزار شغل پایدار در مناطق روستایی

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال جاری دو هزار و 236 شغل پایدار در روستاهای استان ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله برای ایجاد اشتغال در روستاهای استان، اظهار کرد: در برنامه پنج ساله‌ای که از سال 95 تا 99 تدارک دیده شده ایجاد اشتغال در مناطق روستایی در دستور کار دستگاه‌ها و ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد قرار داد و در پایان این برنامه پنج ساله باید 23 هزار و 395 شغل پایدار در روستاهای استان ایجاد شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای سال جاری دستگاه‌ها و ادارات باید دو هزار و 236 شغل در مناطق و روستاهای استان ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های استانی برش طرح‌های اشتغال‌زائی خود را از دستگاه‌های مربوطه در مرکز کشور تهیه کنند، افزود: سهم استان در ایجاد اشتغال مناطق روستایی کمتر از سایر استان‌های کشور بوده و همین امر ایجاد این تعداد اشتغال در روستاها را دست‌یافتنی کرده است.

این مسؤول اضافه کرد: دستگاه‌های استان مشاغلی پایدار و متناسب با ظرفیت استان تولید کننده و اشتغال فصلی جزء آمار ایجاد اشتغال پایدار در روستاها محسوب نمی‌شود.

نیک‌اقبالی اضافه کرد: دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با همکاری بانک سینا و استانداری مبالغی را در قالب تسهیلات برای توسعه روستاها در نظر گرفته است که در صورت محقق شدن این امر مبلغ 20 میلیارد تومان برای توسعه روستاها اختصاص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: صندوق توسعه ملی به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه جداگانه‌ای است که در صورت انعقاد این تفاهم‌نامه مبلغ 500 میلیارد تومان برای توسعه روستاها در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: شغل ، روستا ، ریاست جمهوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.