تأكيد بر حمايت از پژوهش‌هاي كاربردي حرفه‌اي

دكتر واعظي در جلسه شوراي فني و اجرائي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با ارائه دو نوع حمايت از پژوهش هاي كاربردي بر اين نوع حمايت ها نيز تأكيد كرد.

تأكيد بر حمايت از پژوهش‌هاي كاربردي حرفه‌ايبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛در جلسه شوراي فني و اجرائي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كه روز گذشته با حضور دكتر واعظي برگزار شد؛ وزير ارتباطات و فناوري ارتباطات در اين جلسه بر ضرورت حمايت از پژوهش‌هاي كاربردي حرفه‌اي در حوزه ICT تاكيد كرد.

دكتر واعظي در خصوص پژوهش هاي كاربردي حرفه‌اي حوزه ICT گفت: در صورتي‌كه محصول سخت افزاري و يا نرم افزاري با ارزش، مراحل ورود به بازار را طي كند و براي توسعه محصول و كسب استانداردهاي كيفي نياز به فعاليت‌هاي تحقيق و توسعه جديد داشته باشد بايد مورد حمايت قرار گيرد.

وي دو راه را براي نحوه ارائه حمايت مطرح كرد و افزود: يكي از راه هاي جبران بخشي از هزينه‌هاي تحقيق و توسعه شركت هاي متقاضي پرداخت تسهيلات وجوه اداره شده با سود و كارمزد، تا حد نصف سود بانكي مصوب است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات يكي ديگر از راه هاي حمايت را همكاري هاي مشترك با پژوهشگاه هاي تابعه وزارت ارتباطات برشمرد و گفت: در اين حالت تشكيل شوراي راهبري اين طرح كه متشكل از نمايندگان شركت، پژوهشگاه ذيربط، نهاد بهره بردار و متخصصين مستقل است؛ امور تخصصي و بازاريابي طرح را تا دستيابي به دانش و محصول نهايي دنبال خواهند كرد.

وي ادامه داد: در حالت دوم وزارت ارتباطات هم تا حد ۵۰ درصد از هزينه تحقيقاتي را به صورت سرمايه‌گذاري مشترك متقبل شده و در مالكيت مادي و معنوي طرح سهيم خواهد شد.

گفتني است پايان اين جلسه مقرر شد تا آيين نامه اجرايي اين حمايت‌ها توسط معاونت فناوري و نوآوري و پژوهشگاههاي تابعه وزارت تدوين  واطلاع رساني شود و همچنين معاونت نظارت راهبردي نيز سازو كارهاي تامين مالي طرح ها را تعيين و ابلاغ كند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.