تبریز؛

ضرورت نگاه ویژه به صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی درسال 2018 بر لزوم اهميت و توجه ويژه به زيرساخت هاي صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مرتضی آبدار در نشست با مدیران صنوف وابسته گردشگری با حضور مهندس بی مقدار نماینده مردم تبریز،آذرشهرواسکودرمجلس شورای اسلامی گفت: صنعت گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا در پیشبرد و رفع مشکلات اقتصاد و افزایش درآمدهای ارزی در شرایط کنونی، بهترین فرصت محسوب می شود.

اصحاب گردشگری خواست تا به مبحث ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ در ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ بعنوان ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻧﻮﯾن در زمینه برنامه ریزی وتبلیغات توجه ویژه ای داشته باشند.

آبدار افزود:به منظور استفاده از ظرفیت‌های استان درجذب گردشگر تنها راه گذر از مشکلات اقتصادی کنونی کشور لزوم تسهیل روند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجیتوسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برایجذب سرمایه‌گذار است.

نماینده مردم تبریز،آذرشهرواسکودرمجلس شورایاسلامی شهاب الدین بی مقدار در این نشست با توجه مشکلات صنعت گردشگری و اقتصاد رقابتی از مدیران صنوف گردشگری خواست تا راهکارهای خود به منظور توسعه این صنعت ارائه دهند تا در مجلس مطرح شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به صنعت گردشگری بعنوان یک بازار رقابتی در دنیا بایداز ظرفیت فضای تبلیغات مجازی جهت توسعه برنامه های تبلیغات اثربخش استفاده شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی احمد حمزه زاده نیز در این نشست گفت: تداخل در امور صنفی و عدم شفافیت در قانون نظام صنفی گردشگران استان یکی از اساسی ترین مشکلات به شمار می رودو به منظور حمایت از این صنف باید قوانین حمایتی و معافیتهای مالیاتی وضع شود.

در ادامه مدیران روسای صنوف وابسته گردشگری درحضور مدیر کل ونماینده مردم تبریز،آذرشهرواسکودرمجلس شورای اسلامی مطالبی را در حوزه های مرتبط مطرح و با ارائه راهکارهای مختلف، مشکلات در این حوزه رامورد بررسی و بحث قرار گرفت.

در پایان این نشست برخی از اعضاء بر لزوم فراهم کردن امکانات لازم در زمینه شناساندن آثارشاخص تاریخی و گردشگری استان و همکاری با تورهای گردشگری در راستای توسعه این صنعت تاکید کردند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار