نیویورک تایمز: سندرز با حمایت از کلینتون، دموکرات ها را متحد کرد

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت برنی سندرز با اعلام حمایت از هیلاری کلینتون، دموکرات ها را متحد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نیویورک تایمز، بعد از چهارده ماه اختلاف نظر سیاسی، برنی سندرز سرانجام روز سه شنبه، نامزدی هیلاری کلینتون از طرف حزب دموکرات را پذیرفت و آخرین مانع بزرگ در مسیر گردهمایی این ماه و انتخابات پاییز سال جاری را از سر راه برداشت.

این دو نفر باهم وارد محل سخنرانی خود در دبیرستان پورتسموث شدند و قبل از آغاز سخنرانی سندرز، مدت کوتاهی با هم گفتگو کردند.

سندرز در بین هواداران مشتاق، گفت: خانم کلینتون موفق شده است در فرایند نامزدی دموکرات ها برنده شود و من از این بابت به او تبریک می گویم. او نامزد دموکرات ریاست جمهوری خواهد بود و من هرچه در توان داشته باشم به کار می گیرم تا او رئیس جمهور بعدی آمریکا شود. من امروز به اینجا آمده ام تا بگویم چرا از نامزدی او حمایت می کنم و چرا او باید رئیس جمهور بعدی ما باشد.

سندرز در مدت رقابت خود با کلینتون، پیوسته او را متهم می کرد که اسیر منافع مالی است. به گفته مشاوران سندرز، او با دل شکستگی از کلینتون حمایت می کند و استقبال وی از نامزدی کلینتون، در لبخندهای تلخ وی آشکار بود. اما از آن سو مصمم بود علیه ترامپ کار کند و کلینتون را تنها قهرمان لایق شکست دادن ترامپ می داند.

این که آیا کلینتون می توانست 13 میلیون رای سندرز را هم از آن خود کند یانه، بزرگ ترین چالش وی در گردهمایی دموکرات ها بود که قرار است در 25 تا 28 جولای در فیلادلفیا برگزار شود. طبق نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد، حدود 85 درصد دموکرات هایی که در رقابت های اولیه از سندرز حمایت می کردند، به نفع کلینتون رای خواهند داد. اما کلینتون برای این که حمایت لیبرال ها و مستقل ها و اراده آن ها به کنار زدن سیاست مدارهای کهنه کار را به دست آورد، تلاش بسیاری کرده است.

احتمال می رود حالا، طرفداران سندرز و لیبرال ها، علیه ترامپ و به حمایت از کلینتون وارد عمل شوند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار