رجبی: برخی در فوتبال 50 درصد پول بیت المال را بر می دارند/ عامل فساد در فوتبال خود مسئولانند

پیشکسوت باشگاه استقلال تهران گفت : فساد در همه بخش ها وجود دارد و ما متاسفانه شاهد آن هستیم که بسیاری از تصمیم گیرنده های فوتبالی عامل این فسادند .

رجبی: برخی در فوتبال 50 درصد پول بیت المال را بر می دارند/ عامل فساد در فوتبال خود مسئولانندرضا رجبی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فو‌تسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ گوی سوالات شد .

تا چه میزان فساد در فوتبال ما نفوذ کرده است ؟

فساد مختص فوتبال نیست و ما در همه بخش ها شاهد فساد هستیم . اگر دقت کنیم می بینیم هر چند وقت یک بار چند نفر را دستگیر می کنند و دوباره آن ها به کارشان بازمی گردند .

متاسفانه پولی که این روز ها در فوتبال ما هزینه می شوداز بیت المال است و نزدیک به 50 درصد از پول هر فصل هزینه اضافی است و پولی است که توسط برخی برداشته می شود. آن ها هم متاسفانه جایگاه خوبی دارند و حاضر نیستند تا دست از سر فوتبال بردارند . شاه حسینی هم که همان ابتدا رسیدگی به این پرونده را در دست گرفت حرف های خوبی زد اما متاسفانه چیزی به نتیجه نرسید .

چه کسانی عامل این فساد هستند ؟ آیا با موارد فساد برخورد داشته اید ؟

به طور قطع در بحث فساد تصمیم گیرنده های فوتبالی مقصرند و متاسفانه هنوز هم به فعالیتشان ادامه می دهند . در خصوص بخش دوم سوال شما هم باید بگویم که به خاطر دارم چندی پیش با من تماس گرفته شد و از من خواسته شد تا برای حضور در فوتبال حرفه ای هزینه ای پرداخت کنم اما من این کار نکردم و گفتم خدا را دارم .

متاسفانه افرادی که عامل این مسائل هستند سال هاست که در فوتبال حضور دارند و از کار ها کنار نمی کشند . اگر دقت کنیم می بینیم که مدیر عامل های ما چه کسانی هستند و این افراد همواره چه کسانی را انتخاب می کنند .

تعریف شما از فساد در فوتبال چیست ؟

فساد از چیزی به وجود می اید که در آن کار غیر اصولی انجام شود . اگر به نوع نگرش تماشاگران و هوادارن نگاه کنید می بینید که فساد از کجا آغاز می شود .

فساد فقط بحث مالی نیست بلکه بحث اخلاقی آن هم مطرح است . اگر کمی با دقت بیشتری نگاه کنیم می بینیم که هر مربی در هر تیمی 2 – 3 بازیکن آشنا دارد که در بازی های حساس عامل بردش شود .

تا چه میزان هیات های فوتبال را در فساد دخیل می دانید ؟

ابتدا باید این مسئله را بگویم که متاسفانه مدیران فوتبالی و مدیر عامل ها نگاه دل سوزانه ای ندارند و همین مسئله باعث می شود تا هیچ چیزی بهبود نیابد . متاسفانه مسئله فساد در هیئت ها هم وجود دارد به طوری که در همین انتخابات ها همواره شاهد این موضوع بودیم که بسیاری از از رای ها باقیمت های مختلف به فروش می رسد . این مسایل روشن است اما با این وجود کاری انجام نمی شود .

راهکار شما برای این موضوع چیست ؟

به نظرم باید یک قدرت اجرایی وجود داشته باشد که یک سری آدم ها را کنار بزند و اجازه ندهد تا حق کسی خورده شود و بسیاری از بازیکنان با ناحقی دچار اعتیاد نا امیدی شوند . متاسفم که امروز شرایطی وجود دارد که هر شخص غیر فوتبالی می تواند با یک تلفن نقل و انتقالی انجام دهد و عامل فساد شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار