اراک؛

جولان ریزگردها در هوای اراک

افزایش غلظت ذرات معلق در آسمان شهر اراک ؛ کیفیت هوا را در شرایط ناسالم قرار داد .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک برای ششمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار دارد .
ابراهیمی کارنامی افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش کیفیت هوای اراک، میزان غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک صبح روز پنجشنبه 41 میکروگرم بر متر مکعب و میانگین غلظت 24 ساعت این آلاینده 57 میکروگرم بر متر مکعب بود که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس است.
وی بیان کرد: استاندارد زیست محیطی سنجش غلظت ذرات کمتر از دو ونیم میکرون 35 میکروگرم بر متر مکعب است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون از آلاینده های خطرناکی هستند که به دلیل ریز بودن بیش از حد با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن می نشیند و اگر در مدت طولانی استنشاق شوند موجب بروز نارسایی در دستگاه تنفسی و سایر اندام های بدن می شود و سلامت شخص را به خطر می اندازد.
دکتر حیدری رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم از گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان خواست، در این روزها از تردد غیرضروری در فضاهای باز بپرهیزند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.
وی به خانواده ها توصیه کرد در هوای آلوده از مایعات ، لبنیات و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنند و در صورت امکان از تردد غیر ضروری در معابر اجتناب کنند.
کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 36 روز ناسالم و سال گذشته 37 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، هوای ، ناسالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.