اراک؛

خیمه سنگین ریزگرد ها در آسمان اراک

برای پنجمین روز متوالی کیفیت هوای اراک به دلیل ماندگاری ذرات معلق در شرایط ناسالم قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک صبح امروز به 41 میکروگرم بر متر مکعب و میانگین غلظت 24 ساعت این آلاینده نیز 51 میکروگرم بر متر مکعب بود که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس است.
کارنامی افزود : استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات کمتر از دو ونیم میکرون 35 میکروگرم بر متر مکعب است.
وی با خطرناک توصیف کردن ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون برای سلامتی انسان تاکید کرد : این ذرات اگر در مدت طولانی استنشاق شوند موجب بروز نارسایی در دستگاه تنفسی و سایر اندام های بدن می شود و سلامت شخص را به خطر می اندازد.
دکتر حیدری رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم از گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان خواست، در این روزها از تردد غیرضروری در فضاهای باز بپرهیزند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.
وی خواستار استفاده بیشتر خانواده ها از مایعات ، لبنیات و میوه ها و سبزیجات تازه شد و به ورزشکاران توصیه کرد از انجام فعالیت شدید ورزشی بپرهیزند.
یادآور می شود کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 35 روز ناسالم و سال گذشته 37 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، هوای ، ناسالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.