نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ؛

مردم باید با آثار و نتایج خیر مالیات آشنا شوند .

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار مدیر کل امور مالیاتی بر رفتار توام با عزت و احترام با مؤدیان مالیاتی تاکید کرد و گفت : مردم باید با آثار و نتایج مثبت مالیاتی که می پردازند آشنا شوند .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در دیدار مدیرکل امور مالیاتی استان و هیئت همراه با وی که در محل دفتر ایشان صورت گرفت با استناد به آیات و روایات مختلف در خصوص حسن رفتار با مردم بر لزوم توجه بیش از پیش به موضوع نحوه برخورد همراه با عزت و احترام با مردم در مجموعه امور مالیاتی استان تاکید کرد و افزود : برخورد خوب و پسندیده با مؤدیان به طور یقین موجب بروز رفتار مناسب از طرف آنها خواهد شد .

وی با اشاره به آثار و منافع دنیوی و اخروی پرداخت مالیات های شرعی نظیر خمس و زکات برای فرد از جمله کاستن از مشکلاتی چون فقر در جامعه افزود: چنین آثاری بر مالیات نیز مترتب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود : مالیاتی که برای اداره کشور از مردم اخذ می شود مطمئنا به خیر و منفعت مردم است و باید درکنار رفتار محترمانه با مؤدیان آنها را با آثار و نتایج مثبت پرداخت مالیات آشنا کرد .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی قریشی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه به سیره مولای متقیان حضرت علی (ع) و توصیه های ایشان به ماموران مالیاتی شان شد و ضمن تاکید بر رعایت عدالت و انصاف در رفتار با مردم افزود: باید با تمامی مؤدیان در هر درجه از موقعیت اجتماعی و مالی برخورد یکسانی صورت گیرد تا هم رضایت خداوند و هم رضایت مؤدیان کسب شود .

امام جمعه ارومیه ضمن اظهار رضایت از شناسایی 13 هزار منبع جدید مالیاتی در استان آذربایجان غربی در طی 2 سال گذشته گفت: در نظام جمهوری اسلامی قابل قبول نیست بعضی ها با زد و بند از دادن مالیات طفره بروند چرا که اینگونه رفتار ها به منزله زیر پا گذاشتن ارزش ها و ایجاد کننده بدبینی در بین مردم است .

وی با بیان اینکه کار مالیاتی نوعی قضاوت و صدور حکم است ضمن یادآوری حساسیت زیاد موجود در این کار بر لزوم تقویت معنویت و تقوی به عنوان عوامل ایجاد فضای سلامت و رضایت مردم تاکید کرد .

یعقوب مزرعه لی ؛ مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد دو ساله اداره کل امور مالیاتی ارائه داد .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.