یاسوج ؛

باند کوره های زغالی در کوه حاتم کهگیلویه وبویراحمد منهدم شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: باند کوره های زغالی در کوه حاتم مرز مشترک این استان با استان خوزستان منهدم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سرهنگ محمد رحیم برزمند  افزود: با اعلام گزارش مردمی یک فقره حریق درکوه حاتم در جنوب غربی استان پرسنل یگان حفاظت به منطقه اعزام شدند.

وی اظهارکرد: با اعزام یگان حفاظت به منطقه مشخص شد که حریقی رخ نداده و کوره های زغالی فعال بوده است.

برزمند تصریح کرد: متخلفان پس از ورود نیروهای یگان با اسلحه جنگی به سمت آنها شلیک کردند و متواری شدند اما هیچ گونه آسیبی به پرسنل وارد نشد.

وی از امحای کوره ها زغالی خبر داد و افزود: پرونده از طریق دادگستری کهگیلویه در حال پیگیری است که جا دارد نهاد های نظامی و انتظامی همکاری لازم در جهت دستگیری این متخلفان و شروران انجام دهند.

برزمند ابراز داشت: با توجه به فصل تابستان و احتمال وقوع آتش سوزی های بیشتر یکی از راهبردهای مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان توانمندسازی جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد برای حفاظت و صیانت از جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 574 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی این استان در قالب 37 فقره آتش سوزی از ابتدای امسال تاکنون در آتش سوخت.

بیش از 88درصد مساحت 15 هزار و 517 مترمربعی استان کهگیلویه وبویراحمد منابع طبیعی و جنگل است.

از مجموع یک میلیون و 550هزار هکتار اراضی، جنگل و مرتع در این استان حدود یک میلیون و 528 هزار از این میزان معادل 99 درصد آن تاکنون تثبیت مالکیت شده است

انتهای پیام /ف
برچسب ها: باند ، کوره ، زغال ، منهدم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.