شریعتمداری: رئیس‌جمهور خبرهای مسرت بخشی برای مردم کرمانشاه دارد

معاون اجرایی رئیس جمهور، گفت: رئیس‌جمهور در سفر خود به کرمانشاه اخبار مسرت بخشی برای مردم این دیار دارد.

شریعتمداری: رئیس‌جمهور خبرهای مسرت بخشی برای مردم کرمانشاه دارد
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور روز شنبه در آئین افتتاحیه سامانه 111 سامد (سامانه ارتباطات مردم و دولت) در اداره کل راه و شهرسازی، اظهار کرد: آثار و برکات سفر برای کرمانشاهیان بسیار چشمگیر خواهد بود زیرا دولت از همه منابع بخش خصوصی داخلی و خارجی و نیز منابع دولتی برای شتاب بخشیدن به توسعه کرمانشاه بهره خواهد گرفت.

شریعتمداری با بیان اینکه جنگ تحمیلی یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی استان کرمانشاه است، گفت: دولت برای جبران این عقب ماندگی ها عزمی راسخ دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین به پیشنهادات مطرح شده از سوی استان برای تصویب در سفر هیات دولت اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تحقق این پیشنهادات 130 هزار میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر اینکه پاسخگویی به همه پیشنهادات استان با توجه به محدودیت اعتبارات امکان پذیر نیست، یادآور شد: برای شتاب بخشیدن به توسعه کرمانشاه باید از ابزارهای دیگر نظیر استفاده از توان بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی و همچنین منابع صندوق توسعه ملی که با نرخ ارزان در اختیار بخش غیردولتی قرار می گیرد، استفاده کنیم.

شریعتمداری، بهره مندی استان از منابع آبی ارزشمند و اراضی کشاورزی مستعد را یکی از ظرفیت های کرمانشاه دانست و گفت: وجود چنین ظرفیت هایی باعث شده که استان کرمانشاه به قطب کشاورزی تبدیل و تامین کننده بخشی از نیازهای غذایی کشور باشد.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به توانمندی های استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: وجود اماکنی مانند طاق بستان و بیستون و همچنین برخورداری از ظرفیت های گردشگری طبیعی این امکان را به وجود آورده که کرمانشاه تبدیل به یکی از قطب های گردشگری کشور شناخته شده و مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

شریعتمداری با اشاره به افتتاح مرکز ارتباطات مردم با ریاست جمهوری گفت: راه اندازی این مرکز یک روش خوب و عزتمندانه برای پیگیری مطالبات مردم و جایگزین روش های غیرعزتمندانه گذشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار