طی برگزاری دومین مراسم تجدید میثاق با شهدا؛

اسماعیلی: موج‌سواران فیش‌های حقوقی و غارتگران بیت‌المال متهم به خیانت هستند

دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر موج‌سواران فیش‌های حقوقی و غارتگران بیت‌المال را خیانتکار و جدای از آرمان‌های شهدا دانست.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجدید میثاق با شهدا در حضور خانواده شهدا، دبیرکل و مدیران جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار در معراج شهدای تهران برگزار شد.

"حسین اسماعیلی" دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نوانديش خدمتگزار در معراج الشهدای تهران و در حاشیه تجدید پیمان با شهدای گمنام گفت: امروز از زیارت شهدا مغفول شده‌ایم و کمتر گرد این شمع‌های فروزان جمع می‌شویم یعنی از معنویت فاصله گرفتیم و دنیا ما را به خود مشغول کرده است.

وی ادامه داد: بنده قبلا نیز گفته بودم زیارت قبور و پیکر شهدا خودش راه گشاست و نباید از آن به سادگی عبور کرد لیکن خود ما هم که منتسب به شهید هستیم به سهولت درگیر روزمرگی شده‌ایم.

اسماعيلی تصریح کرد: این شهدا ستارگان درخشانی هستند که در ظلمات اسارت در دنیای پر هیاهو و هوس، راه را به ما نشان می‌دهند و بدا به حال کسی که با وجود این عزيزان راه را پیدا نکند.

دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نوانديش خدمتگزار بیان داشت: بی‌اخلاقی موجود در جامعه، شرایط بد اقتصادی و افزایش افسردگی‌های روانی همه ریشه در ضعف معنویت دارد و جامعه‌ای که از شهدای خود عبور کند به لجن‌زار مادیات اسیر خواهد شد و به تباهی کشیده می‌شود.

اسماعیلی همچنین اذعان داشت: مسئولان کشور که بیت‌المال را به غارت بردند و موج سوارانی که با فیش‌های حقوقی موج‌سواری کردند و روان جامعه را به بازی گرفتند هر دو متهم به خیانت هستند و این خیانت ریشه در جدایی از آرمان شهدا دارد.

وی افزود: ما به عنوان منتسبین به شهیدان به مسئولان عرض می‌کنیم ولایت فقیه و حمایت از رهبر معظم انقلاب آرمان و ارزش شهداست لذا هر کس به ولی فقیه خدمت کند به شهيدان خدمت کرده است.

دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نوانديش خدمتگزار خطاب به دولت یازدهم گفت: آمریکا دشمن بدعهدیست که سلامش بی‌طمع نیست و تمام آرمانش در مقابله با اسلام تعریف می‌شود لذا نمیتوان به شیطان بزرگ اعتماد کرد.

اسماعیلی در پایان نیز با اشاره به قانون جامع ايثارگران خاطرنشان کرد: این قانون در صورت اجرا می‌تواند به برخی ایده‌آل‌های ایثارگری دست پیدا کند اما متاسفانه اجرای آن با معضلات جدی روبرو است برای مثال در برخی سازمان‌ها این قانون به صورت سلیقه‌ای انجام شده است که امری غیر عقلانیست.

هنوز خاطرات سرخ حق‌گزاران در ذهن روشن مردان سرزمین سپیده و نور جاری است. هنوز غزل‌های سرخ سپیدارها مفهوم طراوت و شکوفایی را به گوش مردان آفتاب می‌خوانند و عطر عشق را بر آفاق.

شهید یعنی کسی که زنجیرهای اسارت روح خود را پاره کرد و آزاد شد. شهید یعنی آزاد، شهید یعنی بی‌نهایت، شهید کسی است که اول بر یزیدیان نفس خویش غلبه کرده است و در کربلای درونش پیروز میدان بوده و سپس به جنگ با یزیدیان دون فطرت زمان خویش رفته است.

تمام هستی به انسان ختم می‌شود و حقیقت انسان باید به خدا ختم شود و شهید کسی است که این استمرار را فهمید. شهید یک حقیقت زنده است و امتداد دارد و علاوه بر آن زندگی می‌سازد...

شهید نمرده است که به تاریخ بپیوندد، مرده یعنی آثار باستانی، یعنی تخت جمشید، یعنی هگمتانه، شهید در کل هستی جاری است...

در شرایطی که امروز راه و بیراه، حق و باطل، تهاجم و تدافع و  هزاران تضاد درآمیخته شده و ارزش‌های متعالی اسلامی در جهت افکار مذبوحانه ایادی داخلی و خارجی مورد دست‌اندازی شده و نسل‌های امروزی را با عقاید خود دچار توهمات شیطانی خویش ساخته‌اند برآن شده‌ایم تا با گردهمایی با سرمنشاء خلوص باریتعالی و منور شدن با سراج‌های آسمانی رهنمودهایی از حقانیت درافته و انتشار دهنده آن عقاید در جامعه خویش باشیم.

آری تجدید میثاقی نه از روی ظاهر بلکه از عمق وجود و باطن انسانی در راستای دفاع از ارزش های اسلامی فراهم گشت و خانواده هایی که خود داغدار عزیزانی بوده اند گرد هم آمدند تا یاد ان بزرگ مردان تاریخ خویش کنند و آنان را گواه رفتار ها و عملکردهای خویش سازند .

این مراسم معنوی که به همت معاونت فرهنگی و امور پژو هشی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار در روز پنجشنبه ساعت 19 در معراج شهدای تهران برگزار شد که در آن  خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و مدیران ستادی جمعیت و اعضاء هیات مدیره و دبیرکل جمعیت و جمعی از مسئولین کشوری حاضر بودند .

به همت مرکز تولیدات رسانه‌ای جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار مستند 15 دقیقه‌ای از حال و هوای معنوی این مراسم تهیه گردید که از شبکه سیمای ملی برای مردم عزیز پخش خواهد شد .

معراج شهدا گواه روزهای وصال بوده و هست و امروز گواه خانواده‌هایی از جنس وصال است .....

در پایان این مراسم با خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، دبیرکل، مسئولان و معاونان گفتگوهایی انجام گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار