اصفهان

بازسازی گنبد امامزاده شاهزاده حسن(ع) اصفهان

عملیات تخریب و بازسازی گنبد امامزاده شاهزاده حسن(ع) کیجعلی اصفهان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان اظهار داشت: این پروژه با نظر کارشناسان و نظارت مهندسان دفتر فنی اداره اوقاف و امور خیریه و با هدف سبک سازی، مقاوم سازی و تعویض سازه فلزی گنبد اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پوربا تاکید بر تامین اعتباراین طرح از محل کمک های مردمی، خیرین و نذورات افزود: این عملیات در سه فاز عمرانی تعریف شده که شامل جمع آوری کاشی کاری ها و تخریب گنبد بیرونی، تعویض و سبک سازی سازه و استحکام بخشیدن به ستون های گنبد و در فاز سوم ساخت گنبد جدید و کاشی کاری بروی گنبد می باشد.

وی با اشاره به اینکه زمان اجرای این پروژه عمرانی 8 ماه به طول می انجامد گفت: قطر دهنه گنبد جدید 10 متر مربع، ارتفاع آن 50/3 متر و مساحت کلی آن نیز 270 متر مربع می باشد که براساس معماری اصیل ایرانی اسلامی طراحی شده است.

نسب این امامزاده بزرگوار طبق تأییدیه جناب آقای فلسفی از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به حضرت موسی کاظم (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده حسن کیجعلی (علیه السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، در روستای زمان آباد واقع در 10 کیلومتری شهر اصفهان و در مسیر اتوبان اصفهان به طرف نایین، واقع شده است .



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.