اهواز؛

خوزستانی ها پیش قدم بازسازی گنبد حرم علوی

هفتمین گروه نیروهای کارشناس فنی خوزستانی به منظور ادامه بازسازی گنبد حرم مطهر امام علی(ع) به نجف اشرف اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هفتمین گروه نیروهای کارشناس فنی و ماهر از استان خوزستان برای ادامه بازسازی گنبد حرم مطهر امام علی(ع) به نجف اشرف اعزام شدند.

این نیروها شامل تعداد ۲۳ نفر متخصص فنی هستند كه به صورت متبرع(افتخاری) با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در این پروژه همكاری میكنند.

پروژه مرمت و بازسازی گنبد حرم امام علی(ع) از ابتدای نیمه دوم سال۹۴ به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان واگذار شده است. طبق برآورد انجام شده مجموع خشت های(ورق‌های مس با روکش طلا) روی گنبد حرم مطهر حضرت امام علی(ع) حدود ۱۰ هزار قطعه هستند که پس از گذشت ۳۰۰ سال و به دلیل عوامل فرسایشی نیاز به ترمیم و بازسازی دارند و تاکنون بالغ بر ۲۵۰۰ عدد از خشتهای(ورق مس با روکش آب طلا) گنبد پس از ترمیم بر روی گنبد نصب شده‌اند.

ولایتمدار علاوه بر بازسازی گنبد حرم علوی متعهد به انجام سه پروژه دیگر است که تقبل هزینه ساخت ۲ هزار متر مربع از ۲۲۰ هزار متر مربع صحن حضرت زهرا(س) که به منظور توسعه حرم علوی در حال احداث است. یکی از فازهای آن ۱۳ رجب هم زمان با میلاد امام علی(ع) به بهره‌برداری ‌رسید؛ هزینه ساخت هر مترمربع از این صحن، سه میلیون تومان است.

پروژه دیگر تعمیر و بازسازی حرم حضرت زینب(س) است که از ابتدای سال۹۳ به ستاد بازسازی عتبات استان واگذار شده است. این پروژه در حال اتمام است و پس از آن طرح توسعه حرم در دست اقدام قرار می‌گیرد. نقشه توسعه حرم حضرت زینب(س) آماده شده و در سال جاری این طرح کلنگ‌زنی می‌شود.

پروژه ساخت دو درب حرم مسلم ابن عقیل(ع) که ستاد آبادان با یاری و همدلی مردم آن را متعهد شده است.

لازم به ذکر است پیش از این، استان خوزستان دو پروژه بزرگ که شامل طلاکاری ایوان طلای حرم علوی و ساخت شش درب حرمین عسکرین(ع) بوده را به پايان رسانده بود.

همچنین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان طی سال‌های ۹۱ تا ۹۳ در زمینه مشارکت و حضور در امر بازسازی و مرمت حرم‌های مطهر اهل‌بیت(ع) یکی از ستادهای رتبه‌ اول کشوری بوده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.