یونان درخواست تحویل 8 کودتاچی نظامی ترکیه را بررسی می کند

الکسیس سیپراس اعلام کرد به زودی به درخواست ترکیه مبنی بر تحویل کودتاچیانی که به یونان گریخته بودند، پاسخ می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت بلومبرگ، دولت یونان متعهد شد در اسرع وقت به درخواست ترکیه مبنی بر تحویل 8 سرباز کودتاچی این کشور که با بالگرد به یونان گریخته و درخواست پناهندگی کرده اند، پاسخ دهد.

"الکسیس سیپراس،" نخست وزیر یونان روز گذشته در تماسی تلفنی به "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه گفت: "بررسی درخواست پناهندگی این سربازان به سرعت انجام خواهد شد. یونان به قوانین بین المللی پایبند است و به حقوق بشر احترام می گذارد."

دو شخص آگاه به این مسئله گفتند: با وجود اینکه درخواست پناهندگی این سربازان به دلیل دخالت در کودتا علیه رئیس جمهور ترکیه غیرقابل قبول خواهد بود، یونان قصد دارد با پایبندی به قوانین ملی و بین المللی درخواست پناهندگی این کودتاچیان را بررسی کند.

بنابر اعلام تلویزیون "ان تی وی" ترکیه، "مولود چاووش اوغلو،" وزیر امور خارجه این کشور نیز خواستار تحویل این 8 کودتاچی نظامی شد.

روابط میان دو کشور ترکیه و یونان در گذشته تیره و تار بوده است؛ اما سیپراس ساعاتی پس از آغاز کودتای نظامی ترکیه، از اردوغان حمایت و این اقدام کودتاچیان را محکوم کرد. 

در جریان کودتای دو شب گذشته ترکیه، 2800 کودتاچی نظامی بازداشت شدند. با حضور مردم و حامیان اردوغان در خیابانها، کودتاچیان مجبور به عقب نشینی شدند و کودتا شکست خورد. این کودتای ناموفق بیش از 250 کشته بر جای گذاشت. 8 نظامی که در کودتای نافرجام دو شب گذشته دست داشتند نیز با یک فروند بالگرد به یونان گریخته و خواستار پناهندگی از این کشور شدند. این افراد بوسیله نیروهای یونانی بازداشت شدند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار