قزوین؛

هشدار دامپزشکی به مصرف کنندگان گوشت قرمز

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از عموم مردم خواست گوشت قرمز را صرفاً از طریق اماکن عرضه مجاز گوشت قرمز تهیه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛عیسی غیاث یزدی توصیه کرد :  مردم  گوشت قرمز را صرفاً از مراکزی که دارای گوشت ممهور به مهر نظارت بهداشتی دامپزشکی و  لیبل درج مشخصات است  تامین کنند.

وی در ادامه با اشاره به بیماری تب کریمه – کنگو (CCHF) گفت : مصرف لاشه دام مبتلا به بیماری تب کریمه – کنگو (CCHF) در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی می تواند موجب انتقال آلودگی به انسان شود.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با بیان اینکه ویروس عامل بیماری تب کریمه، از طریق کنه ها منتقل می شود گفت : در فصول گرم سال که با افزایش فعالیت کنه ها همراه است، امکان بروز مواردی از بیماری دور از انتظار نیست.

یزدی درباره راههای دیگر پیشگیری از این بیماری افزود : رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار دام و بویژه نگهداری لاشه دام کشتار شده در سردخانه به مدت ۲۴ ساعت می تواند آلودگی احتمالی لاشه به ویروس را مرتفع کند که این امر از طریق همکاری کشتارگاه های صنعتی استان با ناظرین بهداشتی دامپزشکی در استان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: اداره دامپزشکی قزوین در حد توان مقابله با ناقلین بیماری را از طریق سمپاشی رایگان اماکن دامی و بدن دامها در تعدای از روستاهای شهرستان در دست اجرا دارد.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین توصیه کرد: اقدام به قربانی کردن دام در کشتارگاهها توصیه همیشگی دامپزشکی است و در موارد محدود، رعایت اصول بهداشتی در زمان ذبح و رعایت اصول بهداشت فردی مانند استفاده از دستکش و ماسک و لباس مناسب و خودداری از تماس دست با لاشه گرم و نگهداری آن بمدت ۲۴ ساعت قبل از مصرف در دمای یخچال الزامی است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار