واگذاری شورای حکام از طرف یونسکو به ایران / کشتی اقیانوس‌پیما به زودی به آب انداخته می‌شود

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درباره جزئیاتی از کشتی اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی خبر داد و گفت: شورای حکام مرکز منطقه‌ای اقیانوس‌شناسی غرب آسیا از طرف یونسکو به ایران واگذار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در حاشیه اولین نشست شورای حکام مرکز منطقه‌ای اقیانوس‌شناسی غرب آسیا در جمع خبرنگاران گفت: شورای حکام از طرف یونسکو به ایران واگذار شده است. 
 
وی افزود: یکی از سیاست‌های اساسی ما این است که حوزه تحقیقات  عالی علاوه بر خشکی روی اقیانوس‌ها و دریاها نیز انجام گیرد چرا که خوشبختانه کشور ما از لحاظ مرزهای آبی در شمال و جنوب مرزهای خوبی را دارد. 
 
احمدی بیان کرد: بنابراین در این حوزه‌ها باید توسعه علمی داشته باشیم و مراکز پژوهشی و دانشگاه‌های ما  نیز در این عرصه بیش از پیش فعالیت داشته باشند. 
 
وی گفت: افتتاح شورای  حکام نشان می‌دهد که توانمندی‌های لازم را در منطقه داریم و سازمان یونسکو این مسئولیت را به ما واگذار کرده است. 
 
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار داشت: توسعه مراکز تحقیقاتی در کنار دریای عمان خزر و خلیج فارس و پروژه‌هایی که از لحاظ منابع دریایی و مسائل مرتبط با آب صورت می‌گیرد می توانند روابط بین کشورها و مجموعه‌ها را توسعه دهد. 
 
وی با بیان اینکه از این مسئله به عنوان یک ابزار  علمی توسعه روابط بین کشورها می توانیم استفاده کنیم اعلام کرد: رویکرد وزارت علوم و دولت این است که از این ابزار به خصوص از کانال یونسکو استفاده کنیم و ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی را توسعه دهیم. 
 
احمدی همچنین درباره کشتی اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی بیان کرد: این پروژه بزرگ طبق قرار باید  سال گذشته به آب انداخته می‌شد اما متأسفانه به دلیل برخی اشکالات فنی و مالی این امکان فراهم نشد. 
 
وی اعلام کرد: خوشبختانه بخشی از مشکل بودجه این طرح و قسمتی از  اشکالات  آن رفع شد. 
 
احمدی افزود: تأکید کردیم پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار تجهیزات آزمایشگاه‌های این کشتی نیز فراهم شود چرا که اصل این کشتی تجهیزات آزمایشگاهی و انجام پروژه‌های این چنینی است. 
 
احمدی درباره زمان به آب انداختن این کشتی گفت: به ما اعلام شده  که تا پایان سال و به زودی این امر  امکان‌پذیر می‌شود اما زمان دقیق را برای اینکه مانند بار گذشته بدقول نشویم اعلام نمی‌کنیم. 
 
به گفته احمدی به محض اعلام قطعی به آب  انداخته شدن کشتی این موضوع اطلاع داده می‌شود. 
 
انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.