کرمانشاه؛

پایدار نبودن طرح‌ها و برنامه‌ها در بخش های مختلف کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حداقل توقعی که نسل‌های آینده از ما دارند این است که بر اساس ظرفیت‌های موجود در کشور حداقل نان خود را تولید کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمود حجتی اصلی ترین نگرانی خود را پایدار نبودن طرح‌ها و برنامه‌ها در بخش های مختلف کشاورزی عنوان کرد.

وی گفت: همواره اقدامات خوبی انجام می‌شود اما به علت پایدار نبودن و ادامه دار نبودن نمی‌توانند چندان کارآمد باشند،لذا باید برای پایدار کردن برنامه‌های بخش کشاورزی برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به امکانات، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور گفت: متاسفانه آنطور که باید و شاید از این مواهب الهی استفاده نکرده‌ایم و درراستای استفاده خوب و پایدار ازاین منابعبرنامه ریزی نکرده ایم.

حجتی با بیان اینکه حداقل توقعی که نسل های آینده از ما دارند این است که نان مورد نیازکشور را با اتکا به ظرفیت های موجود تولید کنیم، اظهار کرد: امیدوارمروزگاری برسد که دست نیاز ما برای نان به سوی دیگران دراز نباشد.

وی با اشاره به خودکفایی گندم در سالهای 82 و 83 گفت: متاسفانه این خودکفایی به دلیل عدم پایداری طرح‌ها و برنامه ها از دست رفت.

حجتی افزود: کارمان به جایی رسیده که سالانه بین پنج تا شش میلیون تن گندم برای رفع نیاز کشور وارد می‌کنیم که این موضوع شرایط سختی را برای کشور رقم زده است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، پایدار ، برنامه ، بخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.