آمبولانسی که مورد هجوم کارناوال عروس قرار گرفت

عضو هیئت مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی از مورد ضرب و شتم قرار دادن یک دستگاه آمبولانس توسط مردم خبر داد.

محمدی عضو هیئت مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از مورد ضرب و شتم قرار دادن یک دستگاه آمبولانس توسط مردم خبر داد و گفت: روز گذشته جوانی 20 ساله که به دنبال کارناوال‌ عروسی بود به علت منفجر شدن ترقه‌، پای خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: در پی این حادثه و تماس با اورژانس پیش‌بیمارستانی سه دستگاه به محل حادثه اعزام و بیمار با کمال هوشیاری تحویل بیمارستان کاشانی در اصفهان می‌شود.

محمدی افزود: حدود یک ساعت بعد از انتقال بیمار، جوان فوت می‌کند که پس از آن تماسی با اورژانس گرفته و برای مأموریتی  کاذب درخواست اعزام آمبولانس از سوی مرکز صورت می‌گیرد.

عضو هیئت مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی تصریح کرد: پس از اعزام یک دستگاه آمبولانس به محل، عده‌ای از نزدیکان مصدومان و جوان فوت شده به آمبولانس حمله و به شدت دستگاه را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

محمدی ضمن یاد کردن از اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان ناجیان بی‌ادعای مردم بیان کرد: 115 تنها ارگانی است که خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: در سال 94 اورژانس پیش‌ بیمارستانی 2 میلیون 600 هزار مأموریت در سطح کشور و 2 هزار مأموریت هوایی انجام داده است که مأموریت هوایی هر کدام 11 میلیون هزینه داشته  و از  طرفی در سال گذشته هزار زایمان در آمبولانس انجام شده است و نیروهای 115 برای برخی از مأموریت‌های جاده‌ای مجبور به طی مسیری معادل 350 کیلومتر هستند هزینه تمام این اقدامات دور از بودجه دولت تأمین می‌شود.

محمدی یادآور شد: در کشور به ازای‌ هر 32 هزار نفر یک آمبولانس داریم و برای خرید هر آمبولانس 350 تا 380 میلیون تومان نیاز است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار