کرمانشاه؛

دانشگاه صنعتی کرمانشاه پروژه ای منحصربفرد

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: پروژه دانشگاه صنعتی کرمانشاه پروژه ای منحصر به فرد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر علی اکبر اختری اظهارکرد: اسکلت ساختمان از نوع قاب خمشی ویژه پیچ و مهره ای و ستون های صلیبی و دارای زیرساخت درجه نقره از استاندارد پیشرو محیط زیست در طراحی ساختمان های سبز بوده که از انرژی های نو و آبگرمکن خورشیدی و نور طبیعی در تمام فضاها بهره مند است.

وی فضای افتتاح شده دراین پروژه را شامل سالن کتابخانه و سالن مطالعه به مساحت ۱۴۰۰متر مربع،۳۰ کلاس آموزشی و۳۰ آزمایشگاه تخصصی، بیش از ۴۵ اتاق اساتید وسازمان مرکزی دانشگاه دانست.

اختری در ادامه افزود: این دانشگاه به صورت مستقیم و غیر مستقیم  ۳۰۰ نفر اشتغالزایی در قالب هیات علمی، کارکنان، نیروهای شرکتی و قراردادی های حجمی دارد.

رییس دانشگاه خاطر نشان کرد: جمعیت دانشجویی دانشگاه درمهر ماه سال جاری به بیش از ۲۰۵۰نفر خواهد رسید.

 وی گفت: فاز های تکمیلی این دانشگاه شامل سلف توزیع غذا و سالن آمفی تئاتر و ۱۰ کلاس درسی و ۱۰ آزمایشگاه تا پایان سال افتتاح می شود.

آغاز کار اجرایی ساختمان این دانشگاه درسال ۱۳۸۴ بود که به دلیل عدم تخصیص اعتبار از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ احداث ساختمان متوقف شد. 

در این سال مجری طرح که سازمان مسکن و شهرسازی بود پروژه را به دانشگاه صنعتی واگذار کرد و در سال ۱۳۸۷ در سفر دوم ریاست جمهوری با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال مقرر شد یک دانشکده انرژی احداث گردد که با عدم تخصیص این اعتبار مجددا این پروژه دچار رکود گردید.

در سال ۱۳۹۰ در سفر مقام معظم رهبری این پروژه به عنوان یکی از مصوبات سفر ایشان مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد از محل کمک وزارت نفت و معاونت راهبردی وقت اعتبار پروژه تامین گردد، ولی عملا در سال ۱۳۹۲ به بعد اعتبارات مورد نیاز به دانشگاه تزریق شد و هم اینک به دستور رییس جمهور از ۲۲۵۰۰ متر مربع این پروژه، ۱۶۰۰۰متر مربع در قالب ۳ فاز از ۴ فاز افتتاح می گردد. 16 هزار متر مربع از 22 هزار متر مربع ایت دانشگاه افتتاح شد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار