آبادان؛

تحت پوشش قرار گرفتن ۳۲ هزار خانواده بی سرپرست درخوزستان

۳۲ هزار خانواده بی‌سرپرست در خوزستان تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرکل بهزیستی استان خوزستان در حاشیه افتتاح مرکز مشاوره ژنتیکی به رویان آبادان گفت: ۱۶ هزار معلول به طور مستقیم و تحت عنوان هزینه نگهداری در منزل از ما مستمری می گیرند و حدود ۷۶ هزار معلول دیگر نیز از سایر خدمات سازمان بهزیستی بهره می برند.

علیرضا صدیقی راد با اشاره به مشارکت خوب سازمانهای مردم نهاد و موسسات خیریه با سازمان بهزیستی و قدردانی از همراهی آنان افزود: در زمان حاضر حدود ۱۵۰ کودک بی سرپرست توسط موسسات خیریه و در قالب ۱۲ خانه کودکان زیر سن دبستان و بالای ۶ سال نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان در سراسر استان خوزستان جشن های گلریزان توسط ادارات بهزیستی برگزار و کمکهای نقدی خوبی نیز از سوی خیران ارائه شد، گفت: از تمامی خیران می خواهیم تا نیازمندان را دریابند و از طریق موسسات فعال در این زمینه به یاری و کمک خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی بیایند.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان با اشاره به رقم بالای ۶ هزار و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی آبادان ابراز امیدواری کرد تا افراد خیر در شهرستان به یاری آنها بیایند.

صدیقی راد با اشاره به صدور مجوز همکاری پزشکان، روانپزشکان و روانشناسان همکار با سازمان بهزیستی برای همکاری با مراکز نگهداری کودکان معلول گفت: از آنجایی که تعداد زیادی از کودکانی که در این مراکز نگهداری می شوند، مجهول الهویه (بی سرپرست) هستند لذا سازمان بهزیستی با پرداخت یارانه به مدیران این گونه مراکز کار نگهداری از این کودکان را به آنان می سپارد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی خدمات گسترده ای را در حوزه خدمات پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی به انجام می رساند، افزود: با توجه به خدمات قابل ارائه در سه حوزه تخصصی توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری از آسیبها، سازمان بهزیستی بیش از ۱۵۰ وظیفه تعریف شده را به انجام می رساند.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان گفت: در زمینه پیشگیری از معلولیت ها دو طرح بزرگ غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی را در دست انجام داریم.

صدیقی راد با اشاره به راه اندازی مرکز «کاشت حلزون» برای نخستین بار در شهر اهواز افزود: در این مراکز با انجام عمل کاشت حلزون بر روی کودکان زیر سه سال شنوایی را به آنان بر می گردانیم، در زمان حاضر این اقدام در استان خوزستان در دست انجام است.

وی با تاکید بر پرداختن به موضوع مشاوره پیش از ازدواج گفت: چنانچه پس از طی مراحل اولیه مشاوره نیاز به انجام آزمایشات ژنیتکی در مراحل بالاتر و یا درمان وجود داشته باشد، هزینه درمانی آنان توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود ضمن آنکه توصیه های لازم در موارد ابتلا به بیماریهای خاص نیز به زوجین ارائه می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.