ایران به دنبال قهرمانی بعد از 8 سال

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران به دنبال آن است که پس از 8 سال قهرمان آسیا شود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات بسکتبال جوانان آسیا در 23 دوره برگزار شده است که تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در 17 دوره ی آن شرکت کردند و این هجدهمین حضور ایران در این رقابت ها است.
اولین حضور ایران در این رقابت ها در سال 1974 بوده است و یکی از بدترین عنوان هایی که کسب کرد مقام سیزدهم بود که در سال 1982 به دست آورد اما در سال 2004 با وجود مهران شاهین طبع قهرمان آسیا شدیم که در این دوره اوشین ساهاکیان، آرن داودی،جابر روزبهانی حضور داشتند که به میزبانی هند این رقابت ها برگزار شد.

در سال 2008 نیز تیم ملی بسکتبال جوانان با سرمربی صربستانی به نام نبوشا قهرمان شدند که در این تیم ارسلان کاظمی ، محمدجمشیدی،محمدحسن زاده حضور داشتند و به میزبانی ایران این قهرمانی کسب شد.

ضمن اینکه در سال 2014 نیز تیم ملی بسکتبال کشورمان عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

تیم ملی بسکتبال کشورمان از سال 2002 نایب قهرمان بودند و برای اولین بار تا سال 2014 یعنی دوره ی قبل همیشه از تیم های مطرح بودند که در این سال ها 2طلا 2 نقره و 1برنز را بدست آورد .

ظرفیت های موجود در بسکتبال پایه ایی ایران را نشان می دهد که استعدادهای کشورمان به صورت خودجوشی تا این مراحل سنی پیش می آید و در رده های سنی نتیجه ی و فرآیند پشتوانه سازی رابطه ی معناداری دارد که صرفا معطوف به نتیجه نمی شود بلکه فرآیندشناخت استعدادهای بسکتبال باید به همان نسبت در پرورش استعداد و پشتوانه سازی برای بسکتبال تلاش کرد.

فراموش نکنیم قالب نفرات تیم جوانان ایران در سال 2000 که عنوان نهم نهم آسیا را کسب کرده بود چندسال بعد از نسل طلایی بسکتبال ایران لقب گرفت که می شود از بازیکنانی همچون صمد نیک خواه بهرامی ،مهدی کامرانی،حامد سهراب نژاد و حامد آفاق نام برد.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار