درخشش 8 ساله بسکتبال ايران در ويليام جونز

تیم ملی بسکتبال بزرگسالان در طی 8 سال گذشته در رقابت های ولیام جونز عملکرد خوبی داشته است.

 به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ايران از سال 2009 با تيم هاي ملي در رقابت های ویلیامز جونز حضور پيدا کرده و فقط دو بار با تيم باشگاهي و تيم ملی ب قهرماني را از دست داد.

تيم ملي بسکتبال پنج بار قهرماني در اين رقابت ها را جشن گرفت که آخرين آن به رقابت هاي سال گذشته برمي گردد.سال 2012 تيم مهرام نايب قهرمان شد و سال 2014 نيز تيم ب ايران عنوان بهتر از هفتم در ميان 9 تيم به دست نياورد.

جام ویلیام جونز، مسابقات بین‌المللی بسکتبال است که سالانه از سال ۱۹۷۷ در تایوان برگزار می‌شود. این جام به افتخار رناتو ویلیام جونز نامگذاری شد.

 
امسال و در سی و هشتمین دوره مسابقات ویلیام جونز با حضور ۱۰تیم ، تیم های ملی بسکتبال کشورهای مصر، ایران ، هندوستان ، ژاپن ، کره جنوبی و دو تیم از تایوان ، به همراه نماینده فیلیپین(قهرمان باشگاههای فیلیپین) ، نماینده آمریکا ( تیم بسکتبال دانشگاه کالیفرنیا ) و نماینده کانادا( گلوبال اسپرت ) برگزار خواهد شد.

 
 لازم به ذکر است، رقابت هاي ويليام جونز از قديمي ترين رقابت هاي آسيايي بشمار مي رود که قدمتي 38 ساله دارد. تيم هاي آمريکايي که تاکنون به اين تورنمنت آمده اند بيشترين تعداد قهرماني را به خود اختصاص داده اند و بعد از اين تيم ها، تيم ملي بسکتبال ايران جاي دارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار