افشای اسناد محرمانه مرتبط با ساختار سیاسی ترکیه از سوی ویکی لیکس+کاریکاتور

ویکی لیکس حدود 300 هزار ایمیل متعلق به حزب عدالت و توسعه را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ویکی لیکس 294546 ایمیل به همراه هزاران فایل پیوست شده را از 762 حساب کاربری منتشر کرد. گفته می شود این ایمیل ها متعلق به دامنه اصلی حزب عدالت و توسعه است. این حزب، حزب سیاسی حاکم در ترکیه و حامی اردوغان است.

جدیدترین ایمیل افشا شده از سوی این سازمان مربوط به تاریخ سه شنبه 6 ژوئیه 2016 (16 تیر 95) است و تاریخ قدیمی ترین ایمیل نیز به سال 2010 بر می گردد.

ویکی لیکس در وبسایت رسمی خود اعلام کرد: «باید توجه داشت اکثر ایمیل های مرتبط با این دامنه درخصوص مسائل جهانی است و مسائل حساس داخلی از طریق این ایمیل ها رد و بدل نمی شود.»

ویکی لیکس اظهار کرد این اسناد را یک هفته پیش از کودتای جمعه شب ترکیه به دست آورده است. این سازمان اعلام کرد: «ویکی لیکس در پاسخ به رفتار دور از دموکراسی اردوغان پس از کودتا، این اسناد را منتشر کرده است. ما تمام محتوا و ارسال کننده های این پیام ها را بررسی کردیم. هیچ رابطه ای میان محتوای این ایمیل ها با متهمان کودتا یا احزاب رقیب وجود ندارد.»

وبسایت ویکی لیکس نوشت: «با توجه به سانسور شدید اطلاعاتی در ترکیه، از شهروندان ترک می خواهیم با استفاده از مرورگرهای گذر از فیلترینگ، این اسناد را بخوانند. این اسناد مرتبط با پشت پرده کودتای ترکیه و ساختار سیاسی این کشور است.»

ویکی لیکس همچنین مدعی شد پس از اعلام در دست داشتن هزاران سند مرتبط با حکومت ترکیه، وبسایت این سازمان مورد حمله سایبری قرار گرفت. ویکی لیکس در خصوص عاملان این حمله هنوز به قطعیت نرسیده است؛ اما گفته می شود دولت ترکیه یا متحدان آن در حمله سایبری به وبسایت این سازمان نقش داشته اند.

هم اکنون بخشی از این اسناد در وبسایت ویکی لیکس موجود و قابل رؤیت است. همچنین این وبسایت کاریکاتوری را از اردوغان منتشر کرده است.

افشای اسناد محرمانه مرتبط با ساختار سیاسی ترکیه از سوی ویکی لیکس+کاریکاتور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار