کرمان؛

همایش استانی کودکان با نیازهای خاص طیف اوتیسم در کرمان

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان از برگزاری همایش استانی کودکان با نیاز های ویژه طیف اوتیسم در کرمان خبر داد.

همایش استانی کودکان با نیازهای خاص طیف اوتیسم در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ موسی برومند گفت: بسته خدمات مداخله ای آموزشی و توانبخشی به صورت پایلوت در شهرستان های کرمان و سیرجان به نو آموزان دیر آموز پیش دبستانی در سال تحصیلی 96- 95 به منظور مداخله زود هنگام و تعیین پیش نیاز های تحصیلی و تقویت آنها ارائه می شود.

وی از خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، روابط بین فردی، تصمیم گیری، توانایی حل مسأله، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، مقابله باهیچان های ناخوشایند و توانایی مقابله با استرس به عنوان مهارت های دهگانه زندگی نام برد و بر آموزش و تقویت این مهارت ها در دانش آموزان دیر آموز تاکید کرد.

برومند افزود: 4 هزار نوآموز پیش دبستانی شهرستان های سیرجان و کرمان به منظور غربالگری و مداخله زود هنگام در زمستان 94 سنجش شده اند.

وی از اجرای طرح سنجش ویژه نو آموزان بدو ورود به پیش دبستانی در 15 شهر و منطقه استان از اوایل مرداد جاری خبر داد.

برومند اختلال در ارتباط اجتماعی، تاخیر در گفتار و نشان دادن رفتار های کلیشه ای و غیر متعارف را از خصوصیات کودکان با نیاز های ویژهطیف اوتیسم برشمرد و گفت: همایش استانی این کودکان به منظور شناسایی و آشنایی با خصوصیات رفتاری و شناسایی آنان در کرمان برگزار می شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار