شاهرود؛

بهره مندی 24 روستای بیارجمند شاهرود از شبکه آب‌رسانی

خشکسالی تاثیر شدیدی بر زندگی مردم این منطقه گذاشته است و آب شرب اغلب روستاهای این منطقه نیز از چشمه و قنات تامین می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل آب و فاضلاب روستایی سمنان ضمن تاکید بر اینکه خشکسالی تاثیر شدیدی بر زندگی مردم منطقه بیارجمند شاهرود گذاشته است گفت : آب شرب اغلب روستاهای این منطقه از چشمه و قنات تامین می شود که خشکسالی بر منابع آبی این منطقه در کوتاه مدت تاثیر شدید گذاشته و موجب افت دبی استحصالی از چاه ها و کم شدن دبی قنات های منطقه شده و نیز سطح آب های زیر زمینی را تحت تاثیر قرار داده است.
منصور کشاورزیان تصریح کرد : این تاثیر به گونه ای است که علیرغم مجموعه اقدامات انجام شده طی سنوات اخیر در روستاهای منطقه از قبیل حفر چاه های نیمه عمیق، بهسازی تمامی چشمه ها و قنوات، حفر چاهک و کوره های جانبی، نوکنی قنوات، اصلاح شبکه برای جلوگیری از هدر رفت آب و ...به دلیل ضعیف بودن سفره های آب زیرزمینی و وقوه خشکسالی سنوات اخیر مثمر ثمر نبوده است.
مدیرعامل آبفار استان سمنان درباره روند اجرایی مجتمع آبرسانی بیارجمند افزود: در سال گذشته طی دو مرحله به چاه مجتمع ۹روستایی خارتوران، به عنوان بزرگترین و پراشتراک ترین مجتمع در سطح منطقه با بازسازی چاه در حال بهره برداری، افزایش چشمگیر دبی استحصالی نداشته و نهایتا اقدام لازم از طریق شرکت آب منطقه ای در خصوص مجوز جابجایی چاه ها برای مجتمع مذکور انجام و در مرحله پایانی اخذ مجوز قرار دارد.
کشاورزیان گفت : با این شرایط، ناگزیر آب شرب تعداد زیادی از روستاها در سه یا چهار ماه سال، از طریق تانکر آبرسانی سیار انجام می شود همچنین با توجه به بازدید استاندار سمنان از منطقه و دستور اکید وی درباره کاهش مشکلات کمبود آب برای ساکنان روستاهای بیارجمند، شرکت آبفار مانند سال های گذشته خدمات خود را به هر طریق ممکن استمرار خواهد داد تا از بحران کم آبی تابستان عبور کنیم و ساکنان منطقه بیارجمند از آب شرب بهداشتی بهره مند شوند.
وی در پایان با یادآوری اینکه منطقه خارتوران بیارجمند شامل ۲۰روستای تحت پوشش و چهار روستای آن نیز در شرف پوشش آبفار استان سمنان است، بیان داشت: روستاهای تحت پوشش سیستم آبرسانی آب و فاضلاب روستایی استان در این بخش به۲۴روستا خواهد رسید.
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار