آلمان: عامل حمله به قطار، احتمالا پاکستانی است

مقامات آلمانی، که پیش از این عامل حمله به مسافران قطار در این کشور را یک مهاجر افغان معرفی کرده بودند، روز چهارشنبه اعلام کردند عامل این حمله احتمالا پاکستانی است.

آلمان: عامل حمله به قطار، احتمالا پاکستانی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آلمانی که پیش از این، عامل حمله به مسافران قطار را در ایالت باواریا یک مهاجر افغان معرفی کرده بودند، روز چهارشنبه ضمن ایجاد شک و تردید درباره ملیت اصلی این فرد اعلام کردند عامل حمله احتمالا پاکستانی باشد. 

گروه تروریستی داعش روز سه شنبه ویدئوی این نوجوان هفده ساله را منتشر کرد که با حمله به مسافران قطار، پنج نفر را زخمی کرد که حال دو نفر از آنها وخیم است. وی بعد از این حمله به دست پلیس آلمان کشته شد. 

شبکه تلویزیونی زد دی اف آلمان اعلام کرد منابع نزدیک به سازمان امنیت آلمان احتمال می دهند این فرد در سال 2015 زمانی که وارد آلمان شد خود را شهروند افغان معرفی کرد تا شانس بیشتری برای کسب پناهندگی در آلمان  داشته باشد. 

این شبکه اعلام کرد کارشناسان معتقدند در ویدئوی منتشر شده داعش، این فرد لهجه پاکستانی دارد و حتی عبارتی را استفاده می کند که در گویش پشتو پاکستان استفاده می شود. 

در اتاق این فرد نیز یک سند پاکستانی پیدا شده است. بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، این فرد در زمان ورود به آلمان، خود را ریاض خان معرفی کرده بود ولی در ویدئو داعش، خود را محمد ریاض معرفی می کند. 

مقامات آلمانی اعلام کرده اند اصالت ویدئوی منتشر شده را تایید می کنند. 

روز سه شنبه مقامات آلمانی در بازرسی از خانه عامل حمله، پرچم داعش و نامه خودکشی این فرد را پیدا کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار