اکسپرس: حمله تروریستی با تبر، آلمان را نیز در فهرست کشورهای اروپایی قربانی تروریسم قرار داد

وبسایت اکسپرس در مطلبی نوشت حمله تروریستی اخیر در آلمان، آنگلا مرکل را تحت فشار سیاسی تازه ای قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت اکسپرس، پس از آنکه یک مهاجر 17 ساله افغان با تبر به مسافران قطار شهر "وورتسبورگ" حمله کرد و چندین زخمی برجای گذاشت، آلمان نیز به فهرست کشورهای اروپایی قربانی تروریسم افزوده شد. 

تاکنون بحران های متعددی در خاورمیانه و شمال آفریقا بوسیله تروریستهای جوان انجام شده است. از جمله آنها می توان به حملات تروریستی بروکسل، پاریس و نیس اشاره کرد.

حمله تروریستی شب گذشته که بوسیله یک مهاجر تازه وارد به آلمان انجام شد، فشار سیاسی جدیدی بر "آنگلا مرکل،" صدر اعظم آلمان وارد کرد که در سال گذشته مرزهای این کشور را به روی مهاجران گشوده بود. 

"آلن مندوزا،" مدیر اجرایی اندیشکده "جامعه هِنری جکسون" اعلام کرد: حمله تروریستی شب گذشته در قطار این واقعیت را به تصویر کشید که تعدادی از حامیان تروریستهای داعش از مرزهای کشورهای اروپایی عبور کرده اند.

وی در ادامه افزود: حدود 2 درصد از جمعیت آلمان سال گذشته وارد این کشور شده اند. در نتیجه نیرو های امنیتی اروپا نتوانستند به منظور جلوگیری از حملات تروریستی احتمالی، با دقت مهاجران تازه وارد را شناسایی کنند. بحران مهاجران در آلمان، مقابله نیروهای امنیتی این کشور را با حملات تروریستی غیرممکن کرده است.

بنا بر اعلام مؤسسه مهاجرت، حدود یک میلیون مهاجر و پناهنده در سال 2015 وارد اروپا شده اند. این رقم سه یا چهار برابر سال 2014 است. آلمان مقصد شماره یک مهاجران محسوب می شود. البته برخی از مهاجران نیز به اسکاندیناوی، فرانسه و اروپای شرقی و مرکزی سفر می کنند.

جامعه هِنری جکسون از مقامات آلمان درخواست کرد تدابیر امنیتی را در مرزهای کشور تشدید کنند.

شب گذشته یک مهاجر 17 ساله افغان با تبر چندین مسافر قطار را مجروح کرد که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. این مهاجم در نهایت بوسیله نیروهای پلیس کشته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار