اصفهان؛

توسعه و بهسازی منطقه 14 اصفهان

طرح های عمرانی منطقه 14 اصفهان با هدف افزایش رفاه شهروندان ومحرومیت زدایی، اجرایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان منطقه ای در حال توسعه است که بودجه مصوب برای اقدامات عمرانی آن ۵۴ میلیارد تومان است و با نظر مساعد شهردار اصفهان ۱۹ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی منطقه در نظر گرفته شده است که در مجموع بودجه امسال منطقه ۷۳ میلیارد تومان می باشد.

علی شمسی با اشاره به اینکه برای امسال حداقل به ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بتوانیم حداقل کمک را به مردم منطقه از نظر امکانات رفاهی داشته باشیم افزود: از جمله پروژه های مهم عمرانی این منطقه در سال جاری می توان به آزادسازی طرح ساماندهی اطراف حرم زینبیه، احداث ورزشگاه ارزنان، آزادسازی حلقه حفاظتی در محدوده منطقه ۱۴ که خواسته به حق شهروندان این منطقه است، مشارکت در احداث مجموعه ورزشی فرهنگی شهرک امام حسین(ع)، تملک برای تعریض خیابان مهدیه، احداث پایانه شمال شهر، خیابان سازی باند جنوبی خیابان عاشق اصفهانی شرقی و احداث پل عابر پیاده در خیابان بعثت اشاره کرد.

وی ادامه داد: احداث ۷ ورزشگاه طی سال ۹۵ در دستور کار برنامه های ما قرار گرفته که از این ۷ ورزشگاه ۳ ورزشگاه آن به صورت روباز است که یکی از آنها با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال احداث است و تا دو ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: سرانه فضای سبز در اصفهان ۲۶.۲ مترمربع است اما در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان سرانه فضای سبز هر شهروند کمتر از یک سوم یعنی۷.۳۲ مترمربع می باشد وازاین رو احداث پارک آزادی و پارک امامزاده احمدرضا را در دستور کار قرار داده ایم، در محله سودان هم زمین بسیار مناسبی برای احداث فضای سبز وجود دارد که با همفکری خدمات شهری در برنامه ریزی های ما قرار گرفته است.

شمسی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در به ثمر رسیدن این پروژه ها بیان کرد: تعداد ۲ صحرای بزرگ در منطقه ۱۴ وجود دارد که زمین های مساعد آن شناسایی شده اند و مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است که به زودی چند طرح مشارکتی در این نقطه از شهر اجرا می شود.

وی با تاکید بر طرح "هرهفته چند افتتاح" افزود: فرهنگسرای دارک ، باند شمالی خیابان ابوریحان شرقی، ساماندهی خیابان آزادی ، باند شمالی خیابان عاشق اصفهانی، سرویس بهداشتی محمد طاهر و پارک شهید خطیبی از جمله پروژه های آماده بهره برداری می باشند.

منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از شمال به اراضی هادی گُل، از جنوب به اتوبان شهید اردستانی، از غرب به خیابان آل بویه و از شرق به انتهای نهر ارزنان منتهی می شود. مساحت این منطقه ۱۹۳۸ هکتار است که ۹۴۰ هکتار آن در محدوده قانونی و ۹۹۸ هکتار آن در محدوده حریم منطقه قرار دارد. متوسط تراکم جمعیت ۱۹۳ نفر در هکتار است و دارای ۱۲ محله می باشد.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار