20 نقل و انتقال گران‌ تابستان 2016

با وجود آن که تنها چند هفته از نقل و انتقالات تابستانی سپری شده،نشریه سان در گزارشی به معرفی گران‌ترین نقل و انتقالات انجام شده در این مدت، پرداخته است.

20 نقل و انتقال گران‌ تابستان 2016به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوانتا پایان فصل نقل و انتقالات تابستانی یعنی روز آخر ماه اوت، زمان زیادی باقی مانده است، و با توجه به مطرح شدن نام ستاره هایی مانند پوگبا و ایگواین ممکن است، جدول گرانترین بازیکنان این فصل نقل و انتقالات دستخوش تغییر شود، اما سان 20 نقل و انتقال انجام شده تا به امروز را معرفی کرده است.

 
1-هالک – زنیت به شانگهای – 46.1 میلیون پوندی
 
بعد از سپری کردن 4 فصل در لیگ روسیه، هالک مهاجم برزیلی زنیت‌ سن‌ پترزبورگ با قراردادی 46.1 میلیون پوندی به  تیم شانگهای چین پیوست که ممکن است با احتساب پاداش ها بیشتر هم بشود.

هالک حالا رکورد گران‌ترین بازیکن این کشور پهناور و قاره آسیا را در اختیار دارد.
 

2- سیدو مانه – ساوتهمپتون به لیورپول – 36 میلیون پوند
 
سیدو مانه، مهاجم تیم ساوتهمپتون بعد از دو سال حضور در این تیم،  پس از لالانا و لورن ، راه لیورپول را در پیش گرفت .
 
 
3-گرانت ژاکا – مونشن گلادباخ به آرسنال – 34 میلیون پوند
 
اولین خرید آرسن ونگر در تابستان، گرانت ژاکا سویسی بود که برای تقویت خط میانی توپچی‌ها به این تیم پیوست. بعد از درخشش در یورو 2016، این هافبک سویسی با 34 میلیون پوند در جمع گران‌ترین انتقالات تابستانی قرار گرفت.
 

 
4- میچی باتشوایی – مارسی به چلسی – 33.2  میلیون پوند
 
در حالیکه تیم‌های زیادی از لیگ برتر مثل تاتنهام و وستهام نیز خواهان خرید این مهاجم بلژیکی بودند، آنتونیو کونته موفق شد تا این ستاره جوان را با مبلغ حدودا 33 میلیون پوند به جمع آبی‌های لندن اضافه کند.
 
5- انگولو کانته – لستر سیتی به چلسی – 30 میلیون پوند
 
دومین خرید تابستانی چلسی یکی از درخشان‌ترین بازیکنان فصل قبل لسترسیتی بود. کانته که در یورو 2016 نیز به همراه فرانسه حاضر بود، از ارکان اصلی قهرمانی شاگردان رانیری در فصل گذشته لقب گرفت. او با قراردادی 5 ساله به چلسی پیوست.
 

 
 
6- متس هوملس – دورتموند به بایرن مونیخ – 31.5 میلیون پوند
 
یکی دیگر از بازیکنانی که در سال‌های اخیر پس از لواندوفسکی و گوتسه از وستفالن به بایرن پیوست، متس هوملس، مدافع مقتدر تیم ملی آلمان بود. مت هوملس، قبل از یورو، با 31.5 میلیون پوند به جمع شاگردان آنچلوتی پیوست.
 

 
7- اریک بیلی – ویارئال به منچستریونایتد – 30 میلیون پوند
 
اولین خرید مورینیو برای منچستر یونایتد، اریک بیلی از ویارئال بود که با مبلغ 30 میلیون پوند  و قراردادی چهارساله، برای تقویت خط دفاعی شیاطین سرخ به این تیم ملحق شده است. از بیلی به عنوان یکی از ارکان اصلی خط دفاعی منچستر در فصل آتی نام برده می‌شود.
 

 
8- رناتو سانچز – بنفیکا به بایرن مونیخ – 27.5 میلیون پوند
 
ستاره  جوان پرتغال یکی از گرانترین جوانان تاریخ فوتبال است، او  قبل از شروع مسابقات یورو 2016با قراردادی به ارزش 27.5 میلیون یورو به جمع بایرنی‌ها ملحق شد.قطعا بعد از درخشش سانچز در یورو، آنها مجبور بودند پول بیشتری را برای جذب سانچز بپردازند.
 

 
9-هنریخ میختاریان – دورتموند به منچستر یونایتد – 26.3 میلیون پوند
 
هافبک ارمنستانی دورتموند، از ابتدا یکی از اهداف اصلی مورینیو در فصل نقل و انتقالات به شمار می‌آمد و آقای خاص بالاخره موفق شد تا این بازیکن خلاق دورتموند را جذب کند . او فصل گذشته در 31 بازی 11 گل و 15 پاس گل داد.
 
10-میرالیم پیانیچ – رم به یوونتوس – 25.4 میلیون پوند
 
آلگری موفق شد پیانیچ، هافبک طراح و خوش تکنیک تیم رم را در ابتدای تابستان به خدمت بگیرد. پیانیچ 26 ساله که با شماره 5 در ترکیب بیانکونری‌ها به میدان خواهد رفت، مورد توجه سران بایرن مونیخ نیز قرار داشت اما ترجیح داد در فوتبال ایتالیا به بازی کردن ادامه دهد.
 

 
11- کریچواک – سویا به پاری‌سن‌ژرمن – 21.8 میلیون پوند
 
بعد از جدایی اونای امری از هدایت سویا و پیوستن او به این باشگاه متمول فرانسوی، این سرمربی موفق ترجیح داد تا یکی از شاگردان سابقش را نیز به همراه خود به این تیم پاریسی منتقل کند. او مورد توجه آرسنال نیز قرار داشت.
 
12-آلوارو موراتا – یوونتوس به رئال مادرید – 24 میلیون پوند
 
مهاجم فیکس اسپانیا در مسابقات یورو 2016، بعد از گذراندن 2 فصل درخشان در جمع بیانکونری‌ها، با استفاده از بند موجود در قراردادش، دوباره به جمع بازیکنان رئال مادرید برگشت. اما هنوز شایعات زیادی مبنی بر انتقالش به فوتبال جزیره  با 50 میلیون پوند وجود دارد.
 

 
13- بریل ایمبولو – بازل به شالکه – 22 میلیون پوند
 
بعد از نمایش درخشان ایمبولو در بازل و همچنین در مسابقات یورو 2016 با پیراهن سوییس، سران شالکه تصمیم گرفتند تا این مهاجم 22 ساله را با مبلغ 22 میلیون پوند به جمع بازیکنان خود اضافه کنند.
 
14- ایکای گوندوغان – دورتموند به منچسترسیتی – 21 میلیون پوند
 
از زمان حضور پپ گواردیولا در بایرن مونیخ، شایعاتی مبنی بر تمایل پپ برای به خدمت گرفتن گوندوغان شنیده می‌شد و وی بالاخره موفق شد این هافبک خوش نقش آلمانی را با مبلغ 21 میلیون پوند در منچسترسیتی به خدمت بگیرد. گوندوغان مسابقات یورو 2016 را به علت مصدومیت از دست داد.
 

 
15-ساموئل اومتیتی – لیون به بارسلونا – 21 میلیون پوند
 
پس از جدایی آلوز مسئولان باشگاه بارسلونا تصمیم گرفتند تا خط دفاعی خود را با ساموئل اومتیتی، مدافع جوان لیون تقویت کنند. این مدافع جوان که از مرحله دوم یورو به ترکیب تیم ملی فرانسه شد ، در این رقابت ها خوش درخشید.
 
16- گایتان – بنفیکا به اتلتیکو مادرید – 19.7 میلیون پوند
 
در حالیکه در سالهای گذشته، اخبار زیادی در مورد انتقال گایتان آرژانتینی به منچستر یونایتد شنیده می شد، دیگو سیمئونه موفق شد تا  هموطن خود را به ویسنته کالدرون بکشاند .
 
17-ویسنت یانسن – آلکمار به تاتنهام – 18.6 میلیون پوند
 
پوچتینو برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان، تصمیم گرفت ویستن یانسن، آقای گل فصل گذشته لیگ هلند را با 18.6 میلیون پوند به تیمش اضافه کند. تا رقابت  یانسن و هری کین،  در خط حمله تاتنهام این تیم را به موفقیت بیشتری برساند.


 
18-کوین ولند – هوفنهایم به بایرلورکوزن – 17 میلیون پوند
 
بایرلورکوزن موفق شد تا کوین ولند، ستاره 23 ساله هوفنهایم را به خدمت بگیرد. این بازیکن آلمانی، تونایی بازی کردن در تمامی خطوط هجومی لورکوزن را داراست و می تواند بار زیادی از خط حمله لورکوزن را به دوش بکشد.
 
19-احمد موسی – زسکا مسکو به لسترسیتی – 15 میلیون پوند
 
رانیری و لسترسیتی در فصل نقل و انتقالات احمد موسی، فوروارد نیجریه ای زسکا مسکو را با مبلغ 15 میلیون پوند، خریداری کردند  تا بتوانند نمایش خارق العاده خود را در فصل گذشته تکرار کنند. رانیری امیدوار است سرعت موسی به کار تاکتیک ضد حمله ای او بیاید.

 
20-جوردن ایب – لیورپول به بورنموث – 15 میلیون پوند
 
بعد از گذراندن چند فصل ناموفق در لیورپول  آیب راهی بورنموث شد تا در ترکیب ثابت بازی کند این مهاجم 20  با مبلغ 15 میلیون پوند به این تیم انگلیسی ملحق شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار