ارومیه؛

دعای مکارم یکی از منحصر به‌فردترین متون اخلاقی در اسلام

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جلسه اخلاق اظهار داشت: قرائت صحیفه سجادیه و عمل به آن کمک می‌کند تا فرد اخلاق اسلامی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در نشست و دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، ایشان جوانان را به مطالعه صحیفه سجادیه و تامل در محتوای آن دعوت کردند، ادامه داد: ما نیز باید به سهم خود از این چشمه جوشان معرفت سیراب شویم.

امام‌جمعه ارومیه یکی از منحصر به‌فردترین متون اخلاقی در اسلام را دعای مکارم اخلاق کتاب شریف صحیفه سجادیه دانست و افزود: مصداق تام و کامل ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در آن به تفصیل مورد اشاره قرار دارد، بنابراین باید برای خواندن و تامل در آن قدم برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی دعای مکارم اخلاق را یک متن کاملا اخلاقی و ارزشمند برای دست یافتن فرد به والاترین جایگاه و کرامت انسانی ذکر کرد و ادامه داد: چنانچه کسی برای قرائت و عمل به آن قدم بردارد به معنای واقعی کلمه از نظر روحی و روانی رشد پیدا می‌کند.

وی متقن‌ترین متن که بیشترین وثوق و اطمینان نسبت به آموزه‌ها و محتوای آن را می‌توان داشت بعد از قرآن کریم کتاب شریف صحیفه سجادیه دانست و بیان داشت: محتوای کتاب صحیفه سجادیه توسط امام معصوم (ع) بیان شده و توسط امام معصوم (ع) نوشته شده است به همین دلیل تا این اندازه متقن، مستند و قابل اعتماد است.

سید مهدی قریشی در مقایسه این کتاب شریف با نهج‌البلاغه، گفت: محتوای نهج‌البلاغه توسط امام علی (ع) بیان شده و توسط افراد مختلف به رشته تحریر در آمد، بعدها نیز مرحوم سیدرضی بخشی از بیانات ایشان را جمع‌‌آوری و گردآوری کرد.

امام‌جمعه ارومیه با اظهار اینکه صحیفه سجادیه تنها کتاب دینی با گوینده و نگارنده معصوم (ع) به شمار می‌رود، ادامه داد: این کتاب مشتمل بر 54 دعا از امام سجاد (ع) می‌باشد که در قالب دو نسخه از امام باقر (ع) و زید شهید به رشته تحریر در آمده است.

وی کتاب صحیفه سجادیه را دارای محتوای غنی‌، ارزشمند و حائز اهمیت دانست و بیان داشت: برای قرائت و عمل کردن به آن در ابعاد مختلف زندگی خود باید قدم‌هایی برداریم چرا که در این صورت به معنای واقعی کلمه از اخلاق اسلامی برخوردار خواهیم شد.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) با صلوات ذکرشان را آغاز می‌کردند، بیان داشت: همچنین در کتاب آسمانی دین مبین اسلام قرآن کریم به این موضوع اشاره شده است که خداوند متعال و فرشتگان به پیامبر اکرم (ص) درود و صلوات می‌فرستادند که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه خطیر پیامبر اکرم اسلام (ص) همچنین اهمیت صلوات فرستادن است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.