تبریز؛

صادرات هفت میلیون دلاری تراکتور

مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اعلام کرد: در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به هفت میلیون دلار تراکتور و قطعات ریخته گری تولیدی این گروه صنعتی صادر شده است.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ابوالفتح ابراهیمی  با اشاره به اینکه 20 درصد از تولیدات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به علت برخورداری از کیفیت مطلوب و تنوع محصولات تولیدی ،به بازارهای جهانی عرضه می شود، گفت: این تولیدات علاوه برتراکتورسازی تبریز، از تراکتورسازی کردستان و ارومیه که از زیرمجموعه های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران هستند، صادرشده اند.
ابراهیمی اظهارکرد: شرکت ریخته گری با 2 هزار و 632 تن صادرات قطعات ریخته به مقصد ایتالیا ، شرکت خدمات صنعتی با صادرات انواع پمپ های هیدرولیک به ترکیه ، شرکت موتورسازان با صادرات انواع موتور وقطعات به کشورهای لهستان ، انگلستان ، ترکیه وامارات ، ازشرکت های تحت پوشش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران هستند.
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: از این گروه صنعتی انواع تراکتور تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به سه قاره آمریکا ، آفریقا و آسیا و به ویژه به کشورهای ونزوئلا، قطر،عراق، سودان، تاجیکستان و اوگاندا صادر می شود .
شرکت تراکتورسازی ایران تولید خود را با مونتاژ تراکتورهای رومانی u650 وu651 از سال 1348 آغاز کرد.
در سال 1354 اولین تراکتورهای MF در چهار نوع MF135 با قدرت 45 اسب بخار، MF165 با قدرت 62 اسب بخار، MF185 با قدرت 72 اسب بخار و MF295 با قدرت 92 اسب بخار به بازار عرضه شد.
از سال 1356 تراکتورهای سبک MF285 جایگزین تراکتورهای رومانی شد.
در سال 1392 در راستای استراتژی های کلان شرکت، پس از تکمیل مطالعات انجام یافته در خصوص تراکتور سنگین 150 اسب بخار، پروژه طراحی و تولید این تراکتور شروع شد و براساس زمانبندی انجام شده در سال 1393 تولید نمونه و انبوه آن به انجام رسید.

انتهای پیام/ا
برچسب ها: صادرات ، تراکتور ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.