تبریز؛

ارسال دوّمين محموله انبوه تراكتور سنگين به كشت و صنعت مغان

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز گفت: دومین محموله عرضه تراکتورهای سنگین که برای کار در مزارع صنعتی و برای فعالیت در خاک‌های سخت تولید شده به شرکت کشت و صنعت مغان تحویل داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ابراهيمي در خصوص اين تراكتورها گفت:به دنبال تست و بهره برداري موفقيت آميز از اولين بخش از تراكتورهاي سنگين توليدي گروه صنعتي تراكتورسازي ايران در بزرگترين مجموعة كشت و صنعت كشور ( مغان ) دومين محموله عرضه تراكتورهاي سنگين ITM 1500 ، 150 اسب بخار كه براي كار در مزارع صنعتي و جهت فعاليت در خاكهاي سخت توليد شده ، طي مراسمي با حضور مديران ارشد استاني به شركت كشت و صنعت مغان تحويل داده شد

وی گفت : اين تراكتورها براي اوّلين بار در كشور ساخته شده و عليرغم اينكه اين تراكتورها در خارج از كشور به رقمي معادل 300 تا 400 ميليون تومان عرضه مي شود امّا بواسطه اينكه اغلب قطعات آن در داخل كشور و توسط توليدكنندگان داخلي توليد و به نوعي خودكفائي در توليد آن صورت پذيرفته لذا به قيمت كمتر از 200 ميليون تومان عرضه مي كنيم .

ابراهيمي قدرت بالا ، ارائه خدمات پس از فروش منظم ، وفور قطعات در بازار و توان رقابتي آن با محصولات خارجي را از خصيصه هاي بارز اين تراكتورها برشمرد و گفت : اين محصول علاوه بر تأمين نيازهاي كشت و صنعت ها و مزارع بزرگ كشور ، قابليت فروش و عرضه آن به بازارهاي جهاني را دارا مي باشد .

كريم مهري رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان نيز در اين مراسم ، با تبيين اينكه وزارت كشاورزي با تعيين خط اعتباري ويژه حمايت هاي لازم را در خصوص توسعه مكانيزاسيون در كشور انجام داده ، افزود : كشاورزانيكه داراي زمينهاي بزرگ هستند براي خريد اين تراكتورها معرفي و تسهيلات ويژه 80 درصدي به آنها اختصاص داده خواهد شد.

همچنين اروجعلي محمدي مدير عامل كشت و صنعت و دامپروري مغان نيز ضمن ابراز رضايت از تراكتورهاي تامين شده اظهار داشت : با توجه به اينكه تاكنون بواسطة نبود تراكتورهاي سنگين ، از تراكتورهاي سبك استفاده مي شد و به خاطر سختي خاك منطقه ، تراكتورهاي سبك توان شخم عميق را ندارند ،لذا با تهيه تراكتورهاي سنگين و امكان شخم هاي عميق ،به رونق كشاورزي در منطقه افزوده خواهدشد .

اضافه مي نمايد، تولید انبوه تراکتور مدل ITM1500 با 2 دیفرانسیل دارای 150 اسب بخار قدرت ، در پايان سال1394،خط توليد انبوه آن باحضور حجتي وزيرجهاد كشاورزي ،در تراکتورسازی تبریز آغاز شد.

این تراکتور دارای قابلیت توربو شارژ بوده و 6 سیلندر است، گیربکس سنکرون و خزشی، سامانه هیدرولیکی، فرمان هیدرو استاتیک، 12 دنده جلو و پنج دنده عقب دارد که با رعایت استانداردهای آرگونومیک تولید شده است.

اضافه مي نمايد ، توليد انبوه تراکتور مدل ITM 1500 با 2 ديفرانسيل دارای 150 اسب بخار قدرت ، در پايان سال1394 ، خط توليد انبوه آن با حضور حجتي وزير جهاد كشاورزي ، در تراکتورسازی تبريز آغاز شد .

اين تراکتور دارای قابليت توربو شارژ بوده و 6 سيلندر است ، گيربکس سنکرون و خزشی ، سامانه هيدروليکی ، فرمان هيدرواستاتيک ، 12 دنده جلو و پنج دنده عقب دارد که با رعايت استانداردهای آرگونوميک توليد شده است .

گروه صنعتی تراکتورسازی ايران به عنوان بزرگ ترين توليد کننده ادوات کشاورزی 9 شرکت اقماری ( هفت شرکت در تبريز و 2 شرکت در سنندج و اروميه ) و 2 خط توليد ومونتاژ در ونزوئلا و تاجيکستان دارد .

سالانه حدود 20 هزار دستگاه تراکتور در اين شرکت توليد و علاوه بر تأمين نياز داخلی ، به کشورهای آفريقای مرکزی ، امريکای لاتين ، آسيای ميانه، سريلانکا و عراق و افغانستان صادر می شود .

علاوه بر تراکتور ، بكهو لودر،کاميونت ، انواع موتورهای ديزلی و قطعات پيچيده ريخته نيز در اين گروه صنعتي ، توليد و عرضه می شود .


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.